مسوول کمیته فرهنگی ستاد عتبات عالیات اصفهان:

پیاده‌روی اربعین فرصتی برای خودسازی است

حجت‌الاسلام «گرجی» با اشاره به برنامه‌های کمیته فرهنگی ستاد عتبات عالیات، گفت: پیاده‌روی اربعین فرصتی برای خودسازی است.
کد خبر: ۶۸۴۰۳۲
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۷ - 11August 2024

پیاده‌روی اربعین فرصتی برای خودسازی استبه گزارش دفاع‌پرس از اصفهان، حجت‌الاسلام «مهدی گرجی» مسوول کمیته فرهنگی ستاد عتبات عالیات استان اصفهان امروز (یک‌شنبه) در نشست خبری کمیته‌های اربعین استان اصفهان، اظهار داشت: اربعین متعلق به جمعیت یا تشکیلات خاص نیست بلکه متعلق به همه بشریت است و حرکتی عاشقانه، عارفانه و تمدن ساز است که سبب اتحاد و‌ همبستگی ملت‌های مختلف خواهد بود.

وی ادامه داد: امروز خیلی‌ها به دنبال حذف اربعین هستند زیرا حرکتی زنده و پویا است و اگر چنین نبود کسی به دنبال ساقط کردن آن نبود کما اینکه اگر به دسته‌جات عزاداری در برخی کشورها حمله میشود، نشان می‌دهد که این حرکت زنده است.

گرجی با اشاره به برنامه‌ریزی کمیته فرهنگی اربعین، اضافه کرد: هدف ستاد اربعین مدیریت، تسهیل و برنامه‌ریزی برای بهتر برگزار شدن مراسم اربعین است و بر همین اساس فعالیت‌های ستاد بازسازی عتبات مورد علاقه مردم، علما و مسولان عراق است.

وی بیان داشت: کمیته فرهنگی اربعین به دنبال استفاده از این فرصت برای تهذیب انسان‌ها است زیرا اگر چه خود حرکت اربعین آموزنده و فرهنگی است و روح سخاوت، مقاومت، محبت و وفاداری را به جهانیان نشان می‌دهد ولی در عین حال تلاش می‌کنیم این معارف را تعمیق بخشیم و در این مسیر پیام‌های عالی انسان سازی را از جمله توجه به ذکر، تلاوت قرآن، برائت، ولایت و مقاومت را تبیین کنیم.

مسوول کمیته فرهنگی ستاد عتبات عالیات با بیان اینکه به اربعین باید به عنوان فرصت فرهنگی و تربیتی نگریسته شود، افزود: بر همین اساس برای هر موکب یک روحانی و رابط فرهنگی در نظر گرفته شده است و برنامه‌های قرائت قرآن، ادعیه خوانی و برنامه‌های فرهنگی دیگری برای بچه‌ها و بانوان ندادم دیده شده است.

وی خاطر نشان کرد: امسال در سفر حج ۸۰ هزار زائر شرکت کردند ولی در اربعین سال گذشته قریب پنج میلیون زائر از ایران شرکت کردند و این مسأله حجم و گستردگی عاشقان حسینی را نشان می‌دهد.

گرجی با اشاره به برنامه‌های تدارک دیده شده برای جاماندگان زیارت اربعین، افزود: سالها است که در کشور در روز اربعین برنامه‌ریزی ویژه‌ای برای جاماندگان از زیارت اربعین صورت می‌گیرد و در اصفهان نیز شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با همکاری فرمانداری اصفهان، سازمان و دفتر تبلیغات اسلامی و کمیته فرهنگی اربعین راهپیمایی از چند جهت به سمت گلستان را تدارک دیده‌اند و افراد و هیات‌های نیز در مسیرها موکب پذیرایی دایر میکنند و در پایان مراسم سخنرانی و عزاداری در گلستان شهدای اصفهان برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: همچنین در ادارات و سازمانها و مساجد برنامه‌هایی در این ایام برگزار می‌شود و سال گذشته مراسم اربعین در زندان و بیمارستان‌های اصفهان با اعزام مبلغ و اطعام اربعین برگزار شد و حتی امسال پیش از اربعین کاروان‌هایی ویژه افراد بی‌بضاعت با کمک کمیته امداد امام خمینی (ره) به عتبات عالیات اعزام شدند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار