مدیرکل انتقال خون گیلان:

بیش از ۳۵ هزار گیلانی خون اهدا کردند

«پاکدل» با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون حدود ۳۵ هزار و ۷۰۰ نفر موفق به اهدای خون شده‌اند، گفت: خون‌گیری از افراد بیانگر رشد بیش از ۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.
کد خبر: ۶۸۴۰۳۹
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۲ - 11August 2024

بیش از ۳۵ هزار گیلانی خون اهدا کردندبه گزارش دفاع‌پرس از رشت، «بابک پاکدل» مدیرکل انتقال خون گیلان امروز در آئین بزرگداشت روز خبرنگار اظهار داشت: سال گذشته در مدت مشابه ۴۰ هزار و ۷۷ نفر به پایگاه‌های خون مراجعه کردند که ۳۴ هزار و ۲۶۱ نفر آنها موفق به اهدای خون شدند.

وی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون حدود ۳۵ هزار و ۷۰۰ نفر موفق به اهدای خون شده‌اند، افزود: خون گیری از افراد بیانگر رشد بیش از ۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

مدیرکل انتقال خون گیلان از رشد حدود ۲۳ درصدی تولید کیسه‌های گلبول قرمز کم لکوسیت (برای بیماران تالاسمی و غیره) خبر داد و اضافه کرد: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۴۰ هزار و ۲۸۶ نفر به پایگاه‌های انتقال خون استان مراجعه کردند.

پاکدل با بیان اینکه اهدای خون در آقایان و بانوان گیلانی بیش از ۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است، گفت: اهدای خون جوانان زیر ۳۵ سال در گیلان نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۹ درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی از رشد حدود ۵ درصدی در اهدای مستمر خون اشاره کرد و ادامه داد: بیش از ۲ درصدی در اهدای بار اول و همچنین بیش از ۱۱۱ درصدی اهدای پلاکت سینگل جهت استفاده مبتلایان به سرطان و … انجام شده است.

مدیرکل انتقال خون گیلان وجود جمعیت سالمندی و نرخ جوانی جمعیت را از جمله دغدغه‌های اهدای خون سالم عنوان کرد و گفت: نیاز به خون و فرآورده‌های خونی، یک نیاز همیشگی و مستمر روزانه است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار