آیین یکمین سال درگذشت «علویه طاهره موسوی» در خرم آباد برگزار شد

آیین یکمین سال درگذشت مرحومه «علویه طاهره موسوی» از بانوان فعال مبارز انقلابی در خرم آباد برگزار شد.
کد خبر: ۶۸۴۰۴۲
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۰ - 11August 2024

 به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس  از لرستان، آیین یکمین سال درگذشت مرحومه «علویه طاهره موسوی» پایه‌گذار و مؤسس دارالقرآن خواهران و نویسنده لرستانی با حضور مسئولان استانی و جمعی از فعالان قرآنی و اصحاب رسانه امروز (یک‌شنبه) در تالار شهید آوینی  اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان  برگزار شد.

 علویه طاهره موسوی متولد ۱۳۳۹ در خرم‌آباد از مبارزان دوران انقلاب و روسای بازنشسته دانشگاه فرهنگیان آیت‌الله کمالوند خرم‌آباد و مشاوران اسبق امور بانوان استانداری لرستان بود که اخلاق و تواضع وی زبانزد  خاص و عام است.

 این بانوی لرستانی مؤسس اولین دارالقرآن خواهران در مرکز استان بود و بیش از ۴۰ سال از عمر خود را در آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها، مراکز علمی و حوزه‌های علمیه به تدریس قرآن و معارف اسلامی پرداخت و شاگردان فراوانی را در این راستا تربیت کرد.

 از سیده علویه طاهره موسوی کتاب‌های «مهتاب و باروت»، (روایت داستانی از زندگی زنان ماندگار لرستان)  و «بانو و باروت» (روایت زندگی زنان ماندگار لرستان) که با حمایت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان لرستان به چاپ رسیده اند و  کتاب بانوان تشرف‌یافته به حضور منتظر محبوب حضرت مهدی (عج)  به یادگار مانده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار