عضو خبرگان رهبری:

خادمان فکری اربعین جایگاه بالایی دارند

آیت‌الله «مهدوی» با اشاره به نقش تربیت فکری جامعه، گفت: مبلغان دینی در پیاده‌روی اربعین خادمان فکری هستند و این جایگاه بالایی دارد.
کد خبر: ۶۸۴۰۴۴
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۵ - 11August 2024

خادمان فکری اربعین جایگاه بالایی دارندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اصفهان، آیت‌الله «سیدابوالحسن مهدوی» نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری امروز (یک‌شنبه) در «دومین آیین بدرقه مبلغان اربعین استان اصفهان» در دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، اظهار داشت:زیارت امام حسین(ع) و به ویژه زیارت ایشان در اربعین جایگاه ویژه‌ای در بین زیارات همه معصومین(ع) دارد.

وی با اشاره به جایگاه مقدس کربلا افزود: در روایت بیان شده که ثواب زیارت نجف بسیار بیشتر از کربلاست که از فضیلت پدر بر پسر ناشی می‌شود. عباداتی هم نظیر اینکه هر گام به سوی کربلا ثواب یک حج را دارد، بسیار است.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به نقش مبلغان دینی در تبیین معارف و اندیشه اسلامی، گفت: خدمتگزاری به زائران امام حسین(ع) توفیق و خدمتگزار فکر زائران بودن، توفیق مضاعف است که مبلغان دینی از این توفیق بهره‌مند هستند. خدمتگزاری به جسم مسلمانان حائز اهمیت بسیاری است؛ ولی خدمت به فکر آنان اهمیت بیشتری دارد و هدف این است که افراد بتوانند با معرفت بیشتری به زیارت امام حسین(ع) مشرف شوند. 

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: اکنون بدرقه مبلغان برای دومین سال در حال انجام است و امیدواریم که سالیان بسیاری این حرکت ادامه داشته باشد. برای انجام درست این کار، نکاتی را باید مد نظر قرار داد که اولین آنها، نیت خود فرد و تبلیغ با نیت درست است. خداوند در سوره کهف به شرک در عبادت که ریا است، اشاره می‌کند و می‌فرماید ریا موجب فساد عبادت می‌شود؛ عبادت باید صالح و خالص باشد. 

وی گفت: ملاک‌ها و اهداف بسیاری را می‌توان به‌مثابه نیت در نظر گرفت و یکی از آنها، خدمت برای ظهور حضرت ولی‌عصر(عج) است. نیت به معنای دعا نکردن نیست، بلکه دعا کردن نیز باید در کنار نیت باشد.

امام جمعه موقت اصفهان به نقش نماز اول وقت اشاره کرد و افزود: امام حسین (ع) برای نماز اول وقت در روز عاشورا نیز  اهمیت ویژه‌ای قابل بودند ولی بسیاری از افراد در پیاده‌روی اربعین آن را فدا می‌کنند که خلاف دستورات دینی است و لذا مبلغان دینی باید به این مسأله اهتمام ورزند.

مهدوی تصریح کرد: نکته بعدی، بیان احکام است. بسیاری از افراد احکام و به‌ویژه احکام مربوط به کربلا و مسافرت را نمی‌دانند که مبلغان باید آنها را به خوبی بیان کنند. احکام وضو و غسل اهمیت فراوانی دارد و در عین سادگی، هنوز برخی افراد در آن مشکل دارند. 

وی خاطر نشان کرد: بیان معارف دین است؛ نیازی به بیان مفصل معارف نیست و به‌طور خلاصه می‌‌توان توسل به ثقلین یعنی قرآن و عترت را مورد اشاره قرار داد. 

عضو خبرگان رهبری ادامه داد: پیاده‌روی اربعین فرصت خوبی برای معرفی حضرت مهدی (عج) است. و لذا با بهره‌گیری از آیات، روایات و داستان‌های متقن در تبیین جایگاه عاشورا و مهدویت تلاش کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار