مدرس حوزه:

صداقت و پشتکار دو خصیصه مهم مرحومه علویه طاهره موسوی بود

حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی تیموری مدرس حوزه با بیان اینکه صداقت و پشتکار دو خصیصه مهم مرحومه علویه طاهره موسوی بود، گفت:: ما ۵۵۶ بانوی شهید در لرستان داریم اما چون محتوا نداریم صحبتی از آن‌ها به میان نمی‌آوریم.
کد خبر: ۶۸۴۰۶۱
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۷ - 11August 2024

 به گزارش  دفاع‌پرس  از لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین «مصطفی تیموری»، مدرس حوزه و دانشگاه، امروز ( یک شنبه) در یادواره فاضله مجاهد علویه طاهره موسوی که در سالن شهید آوینی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خرم‌آباد برگزار شد، اظهار داشت: هر رخدادی در عالم اتفاق می‌افتد مدیون عناصرش است، یک اتفاقی در سن و دوران ما به نام انقلاب شکل گرفت که باید ببینیم از کجا شروع شده و تکلیف فعلی ما چیست.

 وی ادامه داد: رکن اول هر رخداد شکل‌گیری، رکن دوم تخریب، رکن سوم تأسیس است که طی آن نظام باید فرمش با نظام و حکومت قبلی متفاوت باشد و مرحله و رکن چهارم تثبیت است که نظام جمهوری اسلامی در این رکن قرار دارد.

 تیموری تصریح کرد: در قسمت تثبیت و تداوم نظام باید به جوانان محتوا بدهیم چراکه بدون محتوا مسیر را گم می‌کنند، اما ما در حال حاضر در بخش تدوام محتوا نداریم، نه اینکه کتاب بنویسیم و منبر برویم بلکه تربیت می‌خواهد، اگر تربیت نباشد این همایش‌ها و گزارش‌ها فقط گزارش کار است.

 

این مدرس حوزه و دانشگاه بیان کرد: لرستان اولین استانی است که به مذهب تشیع مشرف شده و سومین استان مجاهد کشور است که باید برای انعکاس آن از هنرهای هشت‌گانه استفاده کرد.

 وی با اشاره به اینکه فرزندان ما انقلاب، جهاد و دفاع مقدس را ندیده‌اند و ما باید با محتوای درست آنها را آگاه کنیم، ادامه داد: ما هدف خود را گم می‌کنیم چون از ابتدای انقلاب محتوا را در اختیار جامعه و جوانان قرار نداده‌ایم.

 مدرس حوزه و دانشگاه صداقت و پشتکار دو خصیصه مهم مرحومه علویه طاهره موسوی بود، گفت: این بانوی بزرگوار بزرگ شده مکتب شهید مدنی، شهیدین رحیمی، آیت‌الله طاهری و... بود و همواره دغدغه کار برای نظام را داشت و ما نیز باید با تأسی از این ویژگی‌ها برای تحقق اهداف و آرما‌ن‌های انقلاب اسلامی دغدغه‌مند باشیم.

 وی با اشاره به اینکه برای رسیدن به کمال باید مسیر را بشناسیم، افزود: ما وظیفه خود در قبال شهدا را به‌درستی انجام نداده‌ایم و باید تلاش کنیم فعالان این عرصه را به‌خوبی به جوانان و جامعه معرفی کنیم.

تیموری با بیان اینکه ۵۵۶ بانوی شهید در لرستان داریم اما چون محتوا نداریم صحبتی از آن‌ها به میان نمی‌آوریم، گفت: اگر قرار است هویت‌بخشی کنیم و ایران در دنیا صاحب اندیشه باشد باید عناصر اثرگذار را بهتر معرفی کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار