گلایه امام جمعه اهل سنت بندرعباس از عدم استفاده از نیروهای اهل سنت در کابینه پیشنهادی

شیخ «جمالی» از عدم استفاده از نیروهای اهل سنت در کابینه پیشنهادی دولت جدید گلایه کرد.
کد خبر: ۶۸۴۰۷۸
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۷:۳۰ - 12August 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از هرمزگان،شیخ «یوسف جمالی» امام جمعه اهل سنت بندرعباس، در نشست مطبوعاتی خود به مناسبت روز خبرنگار، از تلاش‌ها و زحمات خبرنگاران تقدیر کرد.

وی با اشاره به اهمیت نگارش خبر، گفت: نام خبرنگار که می‌آید، یاد سختی کار و زحمت و حقیقت‌جویی می‌افتیم. خود کلمه خبرنگار که دو بخشی است، همین نگارش خبر که در آن اصل گرفته شده، از همین جا اهمیتش مشخص می‌شود.

وی افزود: بسیاری مواقع همین شکل نگارش خبر است که خبر را شکل می‌دهد. ما داریم واقعیت را می‌سازیم با نگارش خبر.

بی‌طرفی رسانه‌ها و خیر عمومی

شیخ جمالی به مسئله بی‌طرفی رسانه‌ها اشاره کرد و گفت: رسانه بی‌طرف که در عالم واقع وجود ندارد. انسان یعنی داوری! منظور می‌تواند این باشد که کدام رسانه خبر را نزدیک‌تر به واقعیت منتشر می‌کند، ولی من بهترین سنگ معیار را نه بی‌طرفی و واقعیت بلکه خیر عمومی می‌دانم.

وی تاکید کرد: برای ما که کار اصلی‌مان اجتماعی است، ملاک ارزشمندی فعالیت‌مان میزان دوری و نزدیکی به خیر عمومی است.

تحولات صنعتی و نقش خبرنگاران

امام جمعه اهل سنت بندرعباس به تحولات صنعتی استان هرمزگان اشاره کرد و گفت: شرایط امروز استان ما، این برنامه بلند و وسیعی که برای توسعه سواحل در دست اجرا است، مخصوصاً انتقال صنایع بزرگ و سنگین به سواحل جنوبی و در واقع استان هرمزگان، نیازمند خبرنگاری تحقیقی و تسهیلگر است.

وی افزود: این می‌تواند یک فرصت خوب برای پرورش خبرنگار تحقیقی و حتی خبرنگاران تسهیلگر باشد و متناسب با تحولات آینده استان ما خواهد بود.

مسئله ریاست جمهوری و تغییر دولت

شیخ جمالی ضمن آرزوی موفقیت برای رئیس جمهور محترم و همکارانشان، گفت: در نهایت همه ما سوار بر یک کشتی هستیم. دولت کارآمدتر، دولتی که ظرفیت عمل به قانون و مصوباتی که منتهی به خیر عمومی بشود را داشته باشد، به نفع همه اقوام و مذاهب خواهد بود.

وی تاکید کرد: شرط کارآمدی دولت‌ها شایسته‌سالاری است. هر دستگاهی که بخواهد شایسته‌سالاری و تخصص و پاکدستی را ملاک بگذارد، خودبخود نیروها و کارشناسان و مدیران اهل سنت هم در کنار بقیه اقوام و مذاهب جذب خواهند شد.

شیخ جمالی ابراز امیدواری کرد که کابینه‌ای وارد کار شود که بتواند گره از مشکلات مردم باز کند.

امام جمعه اهل سنت بندرعباس، موفقیت پزشکیان را موفقیت مردم و سبب بهبود حال جامعه عنوان کرد و بیان داشت: همه شیعه و سنی بر یک کشتی سوار هستیم و زندگی متحد و برادرانه در سایه حرکت به سمت تخصص گرایی میسر است.

وی به عدم استفاده از اهل سنت در میان وزرای پیشنهادی ابراز گلایه کرد و افزود: از رییس جمهور می خواهم تا نسبت به بهره‌گیری از نیروهای اهل سنت در ترکیب نیروهای سیاسی دولت و وزارتخانه‌ها همت داشته باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار