مدیر ادبیات و تاریخ اداره کل حفظ آثار؛

دورهمی کتاب دریاچه ماهی

روزبه گفت: دورهمی نقد کتاب «دریاچه ماهی» خاطرات مصطفی یعقوبی در اراک برگزار می‌شود.
کد خبر: ۶۸۴۱۱۲
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۵ - 12August 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پدورهمی کتاب دریاچه ماهیرس از اراک، بابک روزبه، مدیر ادبیات و تاریخ اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان مرکزی امروز دوشنبه اظهار داشت: دورهمی نقد کتاب از سری برنامه‌های نقد کتاب‌های دفاع‌مقدس؛ با نقد کتاب «دریاچه ماهی» خاطرات مصطفی یعقوبی به قلم مهرنوش یعقوبی با حضور محمد قاسمی‌پور (مدرس و نویسنده ادبیات پایداری) در اراک برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: این دورهمی نقد کتاب‌؛ سه‌شنبه بیست و سوم مرداد ساعت ۱۷ عصر در کتابخانه دکتر حصیبی اراک سالن جلسات شهدای مدافع حرم این کتابخانه برگزار خواهد شد.

روزبه در خصوص مشارکت دستگاه‌های استان در این برنامه گفت: این برنامه که در قالب کارگاه آموزشی خاطره و نقد کتاب می‌باشد با همکاری حوزه هنری استان مرکزی و اداره کل نهاد کتابخانه‌های استان برگزار می‌گردد.

مدیر ادبیات و تاریخ اداره کل افزود: در طی سال برنامه‌های مختلفی در خصوص کارگاههای آموزشی و نقد کتاب برگزار خواهیم کرد.

بریده‌ای از کتاب «دریاچه ماهی»

آنقدر آب مرا به دور خودم چرخانده بود که راهم را گم کرده بودم دیگر نمی‌توانستم تشخیص دهم کدام مسیر؛ راه خاکریز خودی بود و کدام خاکریزه عراق. گاهی از سرخی تیرهای رسام راه خاکریزها را تشخیص می‌دادم و به سختی سعی می‌کردم شنا کنم؛ با نی‌ها که برخورد می‌کردم کمی امیدوار می‌شدم و انگار که جان تازه می‌گرفتم. با خودم می‌گفتم نی‌ها را می‌گیرم و راهم را ادامه می‌دهم.

آن‌قدر دود و خاکستر و تاریکی بود که هیچ مسیری قابل تشخیص نبود. هرچه پیش می‌رفتم و تقلا می‌کردم از خاکریزهایمان خبری نمی‌شد. ناامیدی بر من غلبه ی‌کرد. ضعف بدنم بیشتر و بیشتر می‌شد. هر بار که موج انفجار زیر آب فرویم می‌کرد و بیرون می‌آمدم؛ راهم در بین نی‌ها گم می‌شد و دور خودم می‌چرخیدم.

انتهای پیام/

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار