فرمانده مرزبانی فراجا خبر داد؛

اتباع غیرمجاز تا پایان سال باید کشور را ترک کنند 

سردار گودرزی درباره ساماندهی اتباع خارجی غیر مجاز که وارد کشور شدند، گفت: طبق تصمیم اتخاذ شده باید تا پایان سال کشور را ترک کنند.
کد خبر: ۶۸۴۱۳۶
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۶ - 12August 2024

به گزارش خبرنگار جامعه دفاع‌پرس، سردار «احمدعلی گودرزی» فرمانده مرزبانی فراجا صبح امروز (دوشنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: اربعین اوج اقتدار اسلام است و زنده بودن آن مدیون راویان و اهل بیت است که با جان خود نسل به نسل اتفاق بزرگ کربلا را زنده نگاه داشتند. 

افزایش ۲۳ درصدی کشفیات سلاح غیر مجاز/ اتباع غیرمجاز تا پایان سال باید کشور را ترک کنند 

سردار گودرزی در ادامه خبرنگاری را شغل انبیا و اولیای آنان دانست و افزود: کار مرزبانی در مجموعه انتظامی کشور از جمله بخش‌های سخت است تا از مرز‌ها و امنیت کشور دفاع کنند. 

فرمانده مرزبانی کشور کار در مرزبانی را نیازمند اراده قوی و پایدار دانست و افزود: اتصال شغل مرزبانی با رسانه می‌تواند منجر به دیپلماسی قوی مرز شود. 

این مقام ارشد مرزبانی اتفاقات اربعین را رویداد لحظه‌ای عنوان کرد و گفت: خوشبختانه دیپلماسی قوی مرز توانسته امروز اربعین را در بالاترین سطح امنیت برگزار کند و مرزبانی کشور را با پلیس عراق در یک تعامل تنگاتنگ قرار داده است. 

فرمانده مرزبانی فراجا با تاکید بر اینکه نقش رسانه در خدمت مرزبانی بسیار موثر است، گفت: مرزبانی در نقطه صفر مرزی جریان رسانه‌ای برای اجرای عنوان و جلوگیری از بی نظمی یک ضرورت است. 

وی با بیان اینکه برخی به دنبال فرهنگی‌سازی بی‌قانونی در مرز‌ها و حاشیه‌سازی برای انجام قانون و خدمت مرزبانان هستند، گفت: به نظر ما اینجا نقش رسانه برای آگاهی افکار عمومی جهت شناخت قانون ضرورتی انکار ناپذیر است. 

سردار گودرزی بر شرایط فراهم حضور رسانه‌ها در تمامی نقاط مرزی تاکید کرد و افزود: مرز‌های جمهوری اسلامی ایران همچون ناموس کشورهستند که ما در امنیت آن و نشم بخشی از هیچ جانفشانی دریغ نخواهیم کرد. 

وی بار دیگر بر لزوم ورود رسانه‌ها در خدمت رسانی مرزبانان و اجرای قانون در مبادی مرزی تاکید کرد و گفت: رسانه‌ها در تولید محتوای صادقانه و به دور از جنجال سازی می‌توانند هم به مرزبانی و هم به مرزنشینان کمک کنند. 

سردار گودرزی درباره ساماندهی اتباع خارجی غیر مجاز که وارد کشور شدند، گفت: با وجود اینکه مهمان نوازی مردم ایران در همه دنیا زبانزد است، اما طبق تصمیم اتخاذ شده باید تا پایان سال کشور را ترک کنند.

این مقام ارشد مرزبانی به کشف ۲۲ هزار میلیارد ریال کالای قاچاق در مبادی مرزی خبر داد و گفت: هزار و ۱۲۵ قبضه سلاح توسط مرزبانان با درگیری با قاچاقچیان ضبط شد که افزایش ۲۳ درصد داشته است. 

وی از هلاکت ۶۹ نفر از اشرار، معاندین و قاچاقچیان در درگیری با مرزبانان خبر داد و گفت: شاهد افزایش ۲ برابری قاچاق انواع وسائل نقلیه موتوری، خودرویی و ماشین آلات سنگین راه سازی به کشور هستیم. 

سردار گودرزی با تاکید بر اینکه ۹۶ درصد از مرز‌های کشور از لحاظ جغرافیایی در اختیار مرزبانی است، گفت: تنها چهارصد از مرز‌ها در اختیار سپاه و ارتش است. 

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها