دبیر شورای زکات استان اردبیل:

ظرفیت زکات استان اردبیل ۶۵۶ میلیارد تومان است

«حسین‌نژاد» گفت: ظرفیت زکات استان اردبیل ۶۵۶ میلیارد تومان است که ما همه ساله سعی می‌کنیم از کشاورزان و روستاییان بخشی از این میزان زکات را جمع‌آوری کنیم.
کد خبر: ۶۸۴۱۳۷
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۲ - 12August 2024

به گزارش دفاع‌پرس از اردبیل، «علیرضا حسین‌نژاد» دبیر شورای زکات استان اردبیل روز گذشته (یکشنبه) در جلسه شورای زکات استان اردبیل که با حضور رئیس شورای عالی زکات کشور، رئیس شورای زکات استان اردبیل، استاندار، رئیس جهاد کشاورزی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه، ائمه جمعه، فرمانداران و سایر مسئولان استان اردبیل در سالن جلسات شهید رجایی استانداری اردبیل برگزار شد، اظهار داشت: ۴۱۷ هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی استان اردبیل است که از این میزان ۳۳۷ هزار و ۵۰۰ هکتار دیم و هشتاد هزار هکتار اراضی آبی است.

وی تصریح کرد: در استان سطح زیر کشت گندم در اراضی دیم ۲۲۹ هزار و پانصد هکتار و جو نیز صد و هشت هزار هکتار است که عملیات کشت و زرع همه ساله در این اراضی انجام می‌شود.

دبیر شورای زکات استان اردبیل گفت: در بخش اراضی آبی نیز شصت هزار هکتار به کشت گندم و ۲۰ هزار هکتار به کشت جو اختصاص یافته که برآورد برداشت گندم در سال‌جاری ۴۰۰ هزار تن و جو نیز صد و هشتاد و دو هزار تن است.

حسین‌نژاد افزود: پیش بینی زکات واقعی استان از گندم تولید شده ۲۶ هزار و ششصد تن است که ارزش ریالی آن نیز معادل ۴۵۲ میلیارد تومان با نرخ مصوب دولتی است.

این مسئول خاطرنشان کرد: از ۱۸۲ هزار تن جو برداشت شده استان ۱۲ هزار تن مشمول زکات است که ارزش ریالی آن ۲۰۴ میلیارد تومان است.

وی اضافه کرد: در مجموع ۶۵۶ میلیارد تومان ظرفیت زکات استان است که از یک‌هزار و ۸۵۴ روستای استان در نهصد و بیست روستا پرداخت زکات و جمع‌آوری آن انجام می‌شود.

حسین‌نژاد به حضور عاملان و مبلغان زکات در همه روستا‌ها برای ترغیب و تشویق کشاورزان به انجام این فریضه الهی اشاره کرد و ادامه داد: همه متولیان زکات به ویژه فرمانداران و ائمه جمعه پای کار هستند تا ما بتوانیم در ۹۲۰ روستای استان زکات جمع‌آوری شده را صرف فعالیت‌های اولویت‌دار به ویژه رفع فقر کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها