شهردار اهواز:

اهواز باید ویترینی از نمادهای ارزشی و موزه‌ای از محتوای دوران دفاع مقدس باشد

امینی گفت: شهرداری اهواز تعهداتی در قبال ساخت مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان دارد که در حد توان به برخی از آن‌ها پایبند بوده و در انجام برخی از تعهدات غفلت کرده است و باید به گونه‌ای عمل نموده که بتوانیم ضمن انجام تعهدات خود، فضایی ایده آل برای شهروندان در این مکان ارزشی ایجاد کنیم.
کد خبر: ۶۸۴۱۶۰
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۴ - 12August 2024

اهواز باید ویترینی از نمادهای ارزشی و موزه‌ای از محتوای دوران دفاع مقدس باشدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اهواز، «رضا امینی» شهردار کلانشهر اهواز امروز میزبان سردار «عبدالرضا مرادحاجتی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان در دفتر شهرداری اهواز بود. 

وی در این دیدار بر برنامه ریزی مناسب جهت نقش آفرینی شهرداری در تکمیل موزه دفاع مقدس استان و همچنین یادمان شهدای گمنام سطح شهر تاکید کرد و اظهار داشت: اهواز به عنوان مرکز استانی که پایتخت دفاع مقدس است باید ویترینی از نمادهای ارزشی و حماسه ساز آن دوران باشد.

شهردار اهواز با اشاره به ضرورت ساخت و تکمیل موزه دفاع مقدس به عنوان فضایی ارزشی و چند منظوره در مرکز استان، افزود: شهرداری اهواز تعهداتی در قبال ساخت مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان دارد که در حد توان به برخی از آن‌ها پایبند بوده و در انجام برخی از تعهدات غفلت کرده است و باید به گونه‌ای عمل نموده که بتوانیم ضمن انجام تعهدات خود، فضایی ایده آل برای شهروندان در این مکان ارزشی ایجاد کنیم.

امینی به ساخت چند یادمان شهید گمنام در نقاط مختلف شهر اهواز هم اشاره کرد و گفت: در تلاش هستیم تا باقیمانده یادمان شهدای گمنام در نقاط مختلف شهر اهواز را به یک نتیجه مطلوب برسانیم.

سردار مرادحاجتی نیز در این دیدار تعهد شهردار اهواز برای انجام مصوبات این مجموعه به موزه دفاع مقدس استان را غنیمت دانست و یادآور شد: اگر مسئولی در حوزه دفاع مقدس و نشر ارزش‌ها دغدغه داشته باشد قطعا برای پیشبرد اهداف متعالی آن نیز قدم برخواهد داشت.

وی افزود: علیرغم این که از مشکلات مالی و جانبی شهرداری اهواز مطلع هستیم اما انتظار داریم که شهرداری نسبت به فضاسازی محیطی و نمادین دفاع مقدس در سطح شهر و تولید محتوای فاخر هنری برای جوانان در این حوزه اقدامات بیشتری را انجام داده و همچنین به تعهدات خود در قالب تکمیل مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان نیز همت بگمارد تا بتوانیم هر چه سریعتر این مکان رخداد ارزشی و فرهنگی را تقدیم خانواده های معظم شهدا و ایثارگران کنیم.

مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس خوزستان در بوستان جنگلی شهروند اهواز به مساحت ده هکتار در حال ساخت است و فاز اول آن بیش از 50 درصد رشد فیزیکی داشته است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار