اجرای شبیه خوانی حضرت علی اکبر (ع) در الیگودرز

شبیه خوانی حضرت علی اکبر (ع) در الیگودرز به روی صحنه رفت.
کد خبر: ۶۸۴۱۶۷
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۱ - 12August 2024

اجرای شبیه خوانی حضرت علی اکبر (ع) در الیگودرزبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از لرستان، همزمان با ایام اربعین و سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) مجلس تعزیه و شبیه خوانی حضرت علی اکبر (ع) شب گذشته در مجتمع فرهنگی هنری سیمرغ الیگودرز برگزارشد.

در این رابطه ناهید شهروسوند سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: تعزیه و شبیه خوانی یک هنر آیینی مذهبی بوده که روایت‎گر داستان‌ها و اتفاقات مذهبی، تاریخی، اسطوره‌ای و ملی نیز هست.

وی با اشاره به اینکه تعزیه ازجمله قدیمی‌ترین نمایش‌های آیینی- مذهبی ایران بوده و از مهمترین ویژگی‌های تعزیه مردمی بودن این هنر است، ادامه داد: این نمایش هر سال طی ایام محرم و مناسبت‌های مذهبی در این شهرستان برپا می‌شود و امسال هم از ایام اربعین تا پایان ماه صفر تعزیه خوانی و شبیه خوانی در سطح شهر و روستا‌های اطراف اجرا می‌شود.

وی اضافه کرد: مجلس شبیه خوانی و تعزیه در الیگودرز با حمایت قرارگاه شهید آوینی و به همت گروه نمایشی هفت و کانون هنر‌های آیینی و سنتی، انجمن تعزیه و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی الیگودرز شب گذشته در آمفی تئاتر رو باز مجتمع فرهنگی هنری سیمرغ شهرستان الیگودرز با معین البکای حسین احمدی و مشاوره محسن اکبری، تنظیم صدا و صدا برداری مهدی بسحاق برگزار شد.

این اجرا با هنرمندی و همکاری ابراهیم عسگری، بهمن جمالی، امیر عباس قنبری، مالک کلهر، محمد علی حسینی، عباس کرمی، مهدی سادات حسینی و موسیقی فرامرز اصغری و سجاد خزایی و دستیاران صدا بهزاد افرازه به روی صحنه رفت.

انتها پیام/

نظر شما
پربیننده ها