مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس یزد:

فرهنگ هشت سال دفاع مقدس امروزه صادر شده است

سرهنگ حرزاده با بیان اینکه فرهنگی را تولید کردیم که دستاورد آن انتقال استقامت، امید و انگیزه به ملت‌های دیگر است گفت: امروز فرهنگ دفاع مقدس صادر شده حتی در ایام زیبای اربعین مردم عراق با شرمندگی یاد می‌کنند. 
کد خبر: ۶۸۴۱۸۹
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۸ - 12August 2024

آیین رونمایی از کتاب «آقای شوفر» خاطرات جانباز ایثارگر «سید علی اکبر دهقان بنادکی» امروز با حضور سرهنگ «محمدحامد حرزاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس یزد، «ابهت» مدیرکل بهزیستی استان یزد و «مصطفی زمانی فر» نویسنده کتاب در سالن همایش رسول اکرم واقع در اداره کل بهزیستی استان یزد برگزار شد.

کتاب «آقای شوفر» به قلم «مصطفی زمانی فر» در ۱۲۳ صفحه و در قطع رقعی توسط اداره کل حفظ آثار و نشر دفاع مقدس استان یزد به زیور طبع آراسته شده است. 

این کتاب خاطراتی تلخ و شیرین از زندگی و دوران حضور رزمنده جانباز «سیدعلی اکبر دهقان بنادکی» در جبهه‌های غرب و جنوب است، کتابی که مجموعه خاطرات یک راننده است. 

سرهنگ حرزاده در این مراسم ضمن تسلیت شهادت امام حسن مجتبی (ع) اظهار داشت: افتخار داریم امروز رسالت پیام رسانی حماسه بزرگ هشت سال دفاع مقدس را بر عهده داشته باشیم و در پیشگاه خداوند باید پاسخگو باشیم که این پیام را چگونه به نسل های بعد منتقل کردیم. 

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی افزود: جنگ یک گنج بزرگ است و هر گنجی مصون از سرقت و دستبرد نیست و باید گنج دفاع مقدس را با نهایت دقت و وسواس مراقبت کرد و هرآنچه که بوده بیان کنیم و از غلو خودداری کنیم. 

حرزاده ادامه داد: کاری که ملت ایران در دوران هشت سال دفاع مقدس کرد یک افسانه بود. بعد از قیام عاشورا برای اولین بار در یک قسمتی از جهان اسلام جمعی از پیروان حق بر محور امام جامعه و ولایت فقیه پای کار ایستادند و از قضا تمام دنیا یک طرف ایستاد و ما یک طرف دیگر ایستادیم و از کشور و خاک خود و هم‌وطنان خود دفاع کردیم و پیروز شدیم.

وی با بیان اینکه فرهنگی را تولید کردیم که دستاورد آن استقامت امید و انگیزه به ملت‌های دیگر است گفت: امروز این فرهنگ دفاع مقدس صادر شده است حتی در ایام زیبای اربعین مردم عراق با شرمندگی یاد می‌کنند. 

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس یزد ادامه داد: فرهنگی تولید شد که مبتنی بر آموزه‌های اهل بیت بود، مبتنی بر فرهنگ متعالی مردم ایران بود که در هیچ کجای دنیا نبوده است، همیشه جنگ‌ها منصه ظهور بدترین رفتارهای نظامی‌ها با مردم بوده است. 

این مسئول افزود: در جنگ زمانی که رزمنده‌ها یک اسیری را می‌گرفتند کسی حق تعرض به او را نداشت، این فرهنگ تولید شد این فرهنگ به مرحله‌ای رسید که بعد از ۴۰ سال دور هم جمع می‌شویم و از آن به خوبی یاد می کنیم که ناشی از وجود مردم است. 

سرهنگ حرزاده بیان داشت: رژیم صهیونیستی بسیاری از اتفاقات را پنهان می کند ولی در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با افتخار پیکر مقدس شهدا را تشییع می کنیم و این ناشی از اعتقادات مذهبی و شیعی مردم ما است. 

وی با اشاره به نقش پررنگ زنان در هشت سال دفاع مقدس گفت: رزمنده ها با خیال راحت از اینکه خانواده خود در امنیت و آرامش هستند به میدان جنگ می رفتند و بسیاری از مسئولیت ها را همسران شهدا، مادران رزمندگان و غیر رزمندگان در پشت جبهه ها انجام می دادند که این موضوع خود، کوهی از خاطرات است. 

سرهنگ حرزاده متذکر شد: کتاب «آقای شوفر» نمونه ای از این مجاهدت ها در پشت سنگر بوده که عزیزی یک راننده بوده و نقش پررنگ و مهمی داشته است. 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار