سرلشکر موسوی: 

امیدآفرینی یکی از مهمترین وظایف خبرنگاران است

فرمانده کل ارتش گفت: رسالت خبرنگاران انتقال حقایق و واقعیت‌ها است و خدا را شاکریم که بخش قابل توجهی از اهالی رسانه توانستند این وظیفه خود را به خوبی انجام دهند.
کد خبر: ۶۸۴۲۴۵
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۶ - 12August 2024

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرلشکر «سید عبد الرحیم موسوی» فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در مراسم تجلیل از خبرنگاران و اصحاب رسانه که عصر امروز (دوشنبه) در مرکز همایش‌های شهید سپهبد صیاد شیرازی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش برگزار شد، با نثار درود به روح بزرگ شهدای خبر به ویژه شهدای خبرنگار ارتش اظهار داشت: خبرنگاری کاری بسیار پیچیده و مشکلی است و در کلیه فعالیت‌ها همچون حضور در دفاع مقدس، رزمایش‌ها، خبرنگاران ما پا به پای رزمندگان حضور داشته‌اند و حتی کار در این حوزه برای آنها بسیار دشوار‌تر است و ما قدردان همه این عزیزان هستیم. 

امیدآفرینی یکی از مهمترین وظایف خبرنگاران است

فرمانده کل ارتش با بیان اینکه روز شهادت شهید صارمی روزی نمادین برای قدردانی از زحمات و مجاهدت‌های عزیزانی است که در عرصه اطلاع رسانی تلاش می‌کنند، گفت: واقعیت این است که اگر خبرنگاران نبودند کمتر کسی با مجاهدت‌های نیروی‌های مسلح آشنا و با خبر می‌شد.
 
وی در ادامه با اشاره به تحولات فلسطین و شهدای خبرنگار در غزه گفت: تعداد شهدای خبرنگاران غزه از ۱۷۰ نفر گذشته که از طرفی نشان مظلومیت و سختی کار خبرنگاران و مردم مظلوم غزه است و از طرف دیگر نشان دهنده پلیدی، خواری و جنایتکاری رژیم صهیونیستی است که ان‌شاءالله به زودی اضمحلال این رژیم را ببینیم. 
 
امیر سرلشکر موسوی تاکید کرد: رسالت خبرنگاران انتقال حقایق و واقعیت‌ها است و خدا را شاکریم که بخش قابل توجهی از اهالی رسانه توانستند این وظیفه خود را که در راستای فطرت الهی است را به خوبی انجام دهند.
 
فرمانده کل ارتش تصریح کرد: رسانه‌های دشمن از نظر کیفیت و کمیت دارای توانایی‌هایی هستند که مقابله و خنثی سازی تاثیر آنان قابل ستایش است و خبرنگاران ما در این مسیر موفق بوده اند. 
 
وی با اشاره به بحث شفافیت و رعایت اصول حفاظتی گفت: بسیاری از اخبار و مسائل، اسرار امنیتی هستند که دشمن ده‌ها میلیارد هزینه می‌کنند تا بدست بیاورد و گاهی اوقات ما آنها را به راحتی در رسانه منتشر می‌کنیم، باید باور کنیم که در جنگ هستیم و نباید این اطلاعات را به این آسانی و بدون هزینه در اختیار دشمن قرار داد.
 
امیر سرلشکر موسوی رعایت اصول حفاظتی را بسیار مهم دانست و گفت: در مورد اصول حفاظتی ما باید فرهنگ سازی کنیم و دنبال اخبار امنیتی، نظامی و محرمانه نباشیم به نظر من این مهم هیج منافاتی با کار خبری ندارد. 
 
وی در پایان امید آفرینی را یکی از مهم‌ترین وظایف خبرنگاران دانست و خاطرنشان کرد: امیدوارم روزبه روز خبرنگاران در جهت اهداف ملی و امید آفرینی در جامعه تلاش کنند و این را گسترش دهند؛ چرا که امید آفرینی در جامعه بسیار مهم است و دشمن برای ایجاد نا امیدی در جامعه ما هزینه زیادی کرده است.
 
انتهای پیام/ 271
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار