آیین دومین سوگواره شعر عاشورایی در یاسوج برگزار شد+ تصاویر

آیین اختتامیه دومین سوگواره شعر عاشورایی تحت عنوان «از فصل به سر رسیدن» با حضور شاعران مطرح کشور و استان کهگیلویه و بویراحمد در سالن ۹ دی دانشگاه یاسوج برگزار شد.
کد خبر: ۶۸۴۲۷۴
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۵ - 12August 2024
به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از استان کهگیلویه و بویراحمد، «اکبر سلیمانی» دبیر اجرایی سوگواره شعر عاشورایی در استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار داشت: در برگزاری دومین سوگواره شعر عاشورایی «از فصل به سر رسیدن» پذیرای حضور شاعران بزرگ کشوری نظیر «احد ده بزرگی»، «سید اکبر میرجعفری»، «محمود حبیبی کسبی»، «قادر طراوت پور» و «زکریا اخلاقی» هستیم که در این دو روز هم در بحث آموزش (برگزاری کارگاه آموزشی) و هم در آیین اختتامیه از حضور آن‌ها به نحو احسن استفاده شده است.
 
سلیمانی افرود: دومین سوگواره شعر عاشورایی به همت سازمان تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد و با همکاری حوزه هنری استان کهگیلویه و بویراحمد در دو بخش شعر فارسی و شعر گویشی (لری و قشقایی) برگزار شد.
 
آیین دومین سوگواره شعر عاشورایی در یاسوج برگزار شد+ تصاویر
 
دبیر اجرایی دومین سوگواره ملی شعر عاشورایی ادامه داد: تعداد ۱۶۴۷ اثر از ۶۳۱ شاعر در هر دو بخش به دبیرخانه ارسال شد و با انتخاب هیات داوران متشکل از «علی داوودی»، «قادر طراوت»، «فریبا یوسفی»، «حسن بهرامی»، «سید اکبرمیرجعفری»، «مصطفی علی پور» و «سید غفار موسوی» و در بخش شعر فارسی تعداد ۲۲ اثر و در بخش گویشی هم تعداد ۱۰ اثر شایسته تقدیر و برگزیده شناخته شدند.
 
وی تصریح کرد: با انتخاب هیات داوران «حسین سعید نژاد»، «قاسم بدره»، «جواد اسلامی» و «خاطره سیوندی» شایسته تقدیر شناخته شدند و «زهرا محمدی»، «جبار رضایی»، «مجید حمیدی»، «نعمت بهرامی» و «رسول سنایی» عنوان برگزیده را به خود اختصاص دادند.
 
آیین دومین سوگواره شعر عاشورایی در یاسوج برگزار شد+ تصاویر
 
وی ادامه داد: با انتخاب داوران شعر فارسی نیز «عاطفه جوشقانیان» و «زهرا سپه کار» و «دانیال بهادرانی»، «حیدر منصوری» و «هادی فردوسی» شایسته تقدیر و «جعفر عباسی»، «سجاد عادلی»، «مهدی جهاندار»، «حسن خسروی وفا»، «سعیدر مبشر»، «حمید حسینیان»، «حامد طونی»، «مجتبی خرسندی» و «عباس همتی» نیز عنوان برگزیده را کسب کردند.
 
در این آیین از فعالین شعر استان، «عالمه ممبینی»، «سحر شریفی»، «نرگس شرندی»، «زینب امیدی»، «حمید آذرگون»، «علی رحمفتحی»، «سید یاسر سعادتمهر»، «رحمت رسولی مقدم» و «اردشیر کیانی سروک» با اهدای لوح سپاس و تندیس جشنواره تقدیر و با اهدای لوح سپاس، تندیس جشنواره و جایزه نقدی از برگزیدگان تجلیل شد.
 
آیین دومین سوگواره شعر عاشورایی در یاسوج برگزار شد+ تصاویر
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها