مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی خبر داد؛

احداث بیمارستان فوق تخصصی سرطان در منطقه آزاد انزلی

«سیاهکارزاده» با اشاره به پروژه‌های گردشگری سلامت در این منطقه گفت: یک بیمارستان ۲۱۵ تختخوابی فوق تخصصی در حوزه سرطان در منطقه آزاد انزلی احداث خواهد شد که برای استان گیلان بسیار مهم خواهد بود.
کد خبر: ۶۸۴۲۹۹
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۵ - 12August 2024

احداث بیمارستان فوق تخصصی سرطان در منطقه آزاد انزلیبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از رشت، «محمد سجاد سیاهکارزاده» مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی عصر امروز در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه افتتاح راه‌آهن رشت-کاسپین اتفاق بزرگی برای استان گیلان بود و با ثمرات و برکات زیادی در حوزه تجارت، ترانزیت، صادرات و واردات همراه است اظهار داشت: این پروژه با پیگیری شهید جمهور و علارغم همه موانع و مشکلات پیش‌روی آن به بهره‌برداری رسید و اکنون در حال بهره‌وری است.

وی با اشاره به اینکه ترانزیت یکی از اولویت‌های منطقه آزاد است افزود: اکنون فرآیند صادرات، واردات و ترانزیت از طریق این خط ریلی در حال انجام است و از لحظه افتتاح تاکنون حدود ۵ هزار تن صادرات، ۲ هزار تن واردات و ۵ هزار تن ترانزیت از طریق این خط ریلی اتفاق افتاده است.

سیاهکارزاده با بیان اینکه صادرات سیمان به دلیل عدم امکان سرویس‌دهی بعضی بنادر متوقف شده بود، اما در بندر کاسپین، امروز این مشکل وجود ندارد افزود: هرچه خط ریلی ما تکمیل‌تر و تعداد واگن‌های مستقر در بندر افزوده شود قطعاً بر افزایش میزان صادرات، ترانزیت و واردات تاثیر می‌گذارد که در برنامه قرار دارد؛ از سوی دیگر برگزاری یک رویداد بین‌المللی تخصصی جهت معرفی کریدور شمال جنوب از منطقه آزاد انزلی را نیز در برنامه داریم.

وی با تاکید بر اهمیت سرمایه‌گذاری‌های سبز در منطقه آزاد انزلی خاطرنشان کرد: در نظر داریم که سرمایه‌گذاری‌ها و اقدامات انجام شده حتماً حافظ و دوستدار محیط زیست باشد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی آماری نیز در حوزه تقاضا، صدور مجوز و انعقاد قرارداد سرمایه گذاری در این منطقه ارائه کرد و گفت: سال گذشته ۲۷ هزار میلیارد تومان تقاضای سرمایه‌گذاری داشتیم که بعد از صدور مجوز، بعضی از آنها منجر به انعقاد قرارداد شد و حدود ۶ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری داخلی محقق شد و ۱۲ میلیون دلار نیز سرمایه‌گذاری خارجی داشتیم.

سیاهکارزاده با بیان اینکه صادرات منطقه آزاد انزلی سال گذشته به حدود ۲۴ میلیون دلار رسید تصریح کرد: صادرات منطقه به درون کشور نیز ۳۶۶ میلیون دلار بود و ترانزیت ما نیز از ۲۴ میلیون دلار عبور کرد.

وی از سرمایه‌گذاری در حوزه تکمیل پسکرانه بندر، انبار‌ها به ویژه انبار‌های سرپوشیده و سردخانه خبر داد و بیان کرد: برخی پروژه‌های گردشگری منطقه آزاد انزلی احیا شده است و در حوزه گردشگری ورزشی هم برنامه داریم و به زودی اولین دوره از مسابقات کبدی ساحلی جهان به میزبانی منطقه آزاد انزلی برگزار خواهد شد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی با اشاره به پروژه‌های گردشگری سلامت در این منطقه گفت: یک بیمارستان ۲۱۵ تختخوابی فوق تخصصی در حوزه سرطان در منطقه آزاد انزلی احداث خواهد شد که برای استان گیلان بسیار مهم خواهد بود و اکنون در مرحله صدور پروانه هستیم و این مرکز درمانی پذیرای بیماران سایر کشور‌ها هم خواهد بود.

انتهای پیام/

 

 

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار