مروری بر زندگینامه شهید «یعقوب احمدی»

«یعقوب احمدی» در سال ۱۳۴۶ در روستای قارلق از توابع شهرستان بجنورد به دنیا آمد و در ۲۲ فروردین سال ۱۳۶۷ در منطقه پنجوین عراق به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
کد خبر: ۶۸۴۳۱۴
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۹ - 13August 2024

مروری بر زندگینامه شهید «یعقوب احمدی»به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان شمالی، یعقوب احمدی فرزند یوسف در سال ۱۳۴۶ در روستای قارلق از توابع شهرستان بجنورد به دنیا آمد. تحصیلاتش را در همین شهر تا سوم راهنمایی ادامه داد. در کنار تحصیل به کار نیز مشغول بود و دکورسازی انجام می‌داد، با اینکه هم درس می‌خواند و هم کار می‌کرد وضعیت درسی خوبی داشت. فردی سخت کوش و کوشا بود. نسبت به انجام وظایف و تکالیف شرعی بسیار حساس بود. با قرآن و ادعیه بخصوص دعای کمیل انس و الفتی تماشایی داشت. اهل مسجد و هیئت عزاداری و نماز اول وقت بود. قبل از انقلاب با وجود سن کم، اما روحی بزرگ داشت و در آن شرایط شب‌ها به شعارنویسی و پخش اعلامیه می‌پرداخت. از مبارزان و دشمنان سرسخت رژیم منحوس پهلوی بود.

بعد از انقلاب و آغاز جنگ تحمیلی او همچون دیگر عاشقان و دلباختگان امام خمینی (ره) به خیل عظیم بسیجیان جان بر کف پیوست. قبل از رسیدن به سن سربازی چند مرحله به صورت بسیجی عازم میدان جنگ و جهاد شد. بارسیدن به سن سربازی دیگر بدون هیچ عذری در لباس مقدس سربازی به نبرد با متجاوزکاران پرداخت و آخرین قطره خونش را در همین راه فدا کرد.

وی یکبار از ناحیه گردن دچار مجروحیت شده بود و تا دم در شهادت رفته بود، اما بعد از بهبودی مجددأ  شانس خود را جهت ورود به باغ شهادت آزمود و این بار موفق شد در ۲۲ فروردین سال ۱۳۶۷ بعد از چندین بار اعزام در ماه‌های پایانی در منطقه پنجوین عراق به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

پیکر پاکش پس از تشییع در گلزار شهدای بجنورد به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها