فرمانده انتظامی خوزستان:

رسانه یکی از ابزارهای مهم ایجاد امنیت پایدار است

سردار میرفیضی گفت: در سال قبل ۶ نفر از همکاران ما در استان به دلایل مختلف به شهادت رسیدند همچنین امسال هم تاکنون پنج نفر از نیروهای پلیس شهید شدند.
کد خبر: ۶۸۴۳۲۳
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۸ - 13August 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از استان خوزستان، سردار «محمود میرفیضی» فرمانده انتظامی خوزستان شامگاه دیروز (دوشنبه) در آیین گرامی‌داشت روز خبرنگار اظهار داشت: رسانه یکی از ابزارهای ایجاد امنیت پایدار بوده و می‌تواند کمک یار پلیس باشد ضمن این که رسانه‌ها پل ارتباطی بین پلیس و مردم هستند.

وی افزود: اگر اعتماد از پلیس گرفته شد دیگر جایگاهی در جامعه نخواهد داشت به همین دلیل اعتقاد داریم که رسانه‌ها می‌توانند در بحث تولید امنیت نقش به سزایی داشته باشند.

فرمانده انتظامی خوزستان گفت: استان خوزستان در حوزه نظم‌ و رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی با مشکلاتی مواجه بوده که از طریق فرهنگ سازی قابل حل است.

وی یادآور شد: سال قبل در حوزه تصادفات، بیش از یک هزار خوزستانی جان خود را از دست دادند به همین دلیل مجبور به اعمال قانون هستیم مشکل ما در استان این است که هر کسی مشکل را گردن کسی دیگر می‌اندازد در حالی که ما یک مجموعه واحد بوده و هدف همه ما آرامش، آسایش و ارتقای سرمایه اجتماعی است.

سردار میرفیضی تصریح کرد: در سال قبل ۶ نفر از همکاران ما در استان به دلایل مختلف به شهادت رسیدند همچنین امسال هم تاکنون پنج نفر از نیروهای پلیس شهید شدند.

رسانه یکی از ابزارهای ایجاد امنیت پایدار است

وی افزود: طبق نظرسنجی به عمل آمده، در حوزه سرمایه اجتماعی ۱۰ درصد، مشارکت با پلیس ۲۱ درصد، اعتماد به پلیس ۱۴ درصد، رضایت‌مندی از حضور پلیس در محل حادثه هفت درصد و در حوزه رفتار پلیس با شهروندان ۱۱ درصد افزایش رضایت داشته‌ایم.

فرمانده انتطامی خوزستان‌گفت: خوزستان با داشتن بیش از پنج میلیون جمعیت حدود ۵.۳ درصد جمعیت کشور را تشکیل می‌دهد اما میزان جرائم ما کمتر از پنج درصد است اگرچه میزان جرائم خشن در استان بالا می‌باشد.

وی با اشاره به اینکه میزان سرقت وسیله نقلیه در استان کمتر از میانگین کشوری است، متذکر شد: برخی از قتل‌ها در استان به مسائل فرهنگی مربوط می‌شود هرچند پلیس وظیفه قانونی خود رادر زمینه پیشگیری به نحو احسن انجام داده و هیچ گونه کوتاهی نخواهد کرد.

سردار میرفیصی گفت: در چهار ماهه امسال یک میلیون و ۸۰۰ هزار مرتبه با ۱۱۰ تماس داشتیم یعنی روزانه بالای ۱۰ هزار تماس داشته‌ایم. تولید امنیت تنها توسط پلیس نیست بلکه نقش مردم و دیگر دستگاه‌ها بسیار مهم است.

وی افزود: در چهار ماهه امسال چهار هزار و ۳۰۰ معتاد متجاهر و فروشنده خرد مواد مخدر جمع‌آوری و دستگیر شدند همچنین ۲۰ باند فروش مواد مخدر منهدم و ۲ هزار و ۸۰۰ کیلوگرم مواد مخدر کشف شده است.

فرمانده انتظامی خوزستان در ادامه به خدمات ارایه شده در ۲ مرز شلمچه و چذابه اشاره کرد و ایادآور شد: از ابتدای صفر تاکنون، بیش از ۲۱۲ هزار زائر ایرانی و غیرایرانی از مرزهای استان تردد کرده‌اند که از این تعداد ۱۸۰ هزار نفر خارج شده‌اند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار