مدیر کل حفظ آثار نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان اعلام کرد؛

شرایط مربوط به طرح جذب و «کسر خدمت سربازی»

«مهدوی فرد» به تشریح نحوه جذب سرباز وظیفه و طرح «کسر خدمت سربازی» در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس پرداخت.
کد خبر: ۶۸۴۳۲۹
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۳ - 13August 2024

شرایط مربوط به طرح «کسر خدمت سربازی»

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کرمان،سرهنگ پاسدار «محمود مهدوی فرد» مدیر کل حفظ آثار نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مجموعه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به عنوان زیر مجموعه نیروهای مسلح می‌تواند به سه روش به افرادی که قصد گذراندن خدمت سربازی دارند، خدمات بدهد.

وی افزود: کسانی که می‌خواهند به سربازی بروند و در استان یا شهر کرمان خدمت کنند، می‌توانند به مجموعه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مراجعه و با توجه به شرایط، مدارک و سهمیه ماهیانه جذب سرباز فعالیت کنند و پس از جذب در ستاد کل، در اداره حفظ و آثار کرمان مشغول به خدمت شوند.

مدیر کل حفظ آثار نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان با اشاره به نحوه گذراندن خدمت سربازی برای نخبگان، تصریح کرد: افرادی که عضو بنیاد ملی نخبگان هستند و قصد گذراندن خدمت سربازی دارند، می‌توانند به عنوان جایگزین خدمت در مجموعه حفظ و آثار کرمان حضور داشته باشند.

وی ادامه داد: متقاضیان قبل از انجام هر اقدامی نسبت به خدمت سربازی بایستی حتماً به ما مراجعه کنند تا برای یکی از پروژه‌هایی که در بحث شهدا و دفاع مقدس وجود دارد، با قسمت آموزش و تحقیقات به تفاهم برسند و این پروژه به صورت طرح آماده و استاد راهنما مشخص کنند.

مهدوی فرد اضافه کرد: این افراد بعد از تأیید مجموعه ملی نخبگان خدمت سربازی خود را که بین ۱۴ تا ۲۱ ماه است، در مجموعه حفظ آثار طی می‌کنند و اگر پروژه انتخابی را ظرف ۱۴ ماه به اتمام برسانند، با تأیید استاد راهنما و بنیاد حفظ آثار خدمت سربازی را به پایان برسانند.

وی افزود: اگر پروژه به تعویق بیفتد و افراد نتوانند آن را به اتمام برسانند، تا ۲۱ ماه فرصت دارند خدمت سربازی را بگذرانند و شرایط جایگزینی خدمت و حضور در مجموعه را که به صورت چند روز در هفته است، بپذیرند و امور را پیگیری کنند.

مدیر کل حفظ آثار نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان ادامه داد: افرادی که می‌خواهند برای سربازی کسر خدمت دریافت کنند، در صورتی که دارای مدرک کارشناسی ارشد به بالا هستند، می‌توانند پس از مراجعه به مجموعه، تعداد پروژه‌هایی که خارج از بحث نخبگانی یا خدمت سربازی در بحث شهدا و دفاع مقدس هست را انتخاب و در مدت زمان معین تکمیل کنند.

وی اظهار کرد: این افراد بایستی حتماً دانشجوی کارشناسی ارشد بوده یا آن را به اتمام رسانده باشند و در حین تحصیل نیز می‌توانند این کار را انجام دهند و در فرجه تحصیلی تا مدت زمان سربازی هم می‌توانند برای دریافت پروژه به مجموعه مراجعه و آن را عملیاتی کنند.

مهدوی فرد با بیان اینکه افراد فوق‌الذکر با توجه به پروژه انتخابی و زمان و اهمیت پروژه، بین سه تا ۱۲ ماه کسری خدمت دریافت می‌کنند که با تأیید ستاد کل نیروهای مسلح است، گفت: اجرای این قانون برای تمامی مجموعه‌های نظامی و انتظامی امکانپذیر است.

وی افزود: اگر افراد در زمان تحصیل یا فرجه بین تحصیل یا زمان سربازی باشند، بایستی پروژه اول را به اتمام برسانند و تأیید را بگیرند تا کسر خدمت براساس کمیسیون مخصوص به آنها تعلق گیرد و تا زمان سربازی می‌توانند پروژه دوم را اتخاذ کنند و اگر این اتفاق برای پروژه دوم هم افتاد، مجموع کسر خدمت تا ۱۷ ماه محاسبه می‌شود.

مدیر کل حفظ آثار نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان تصریح کرد: افراد دارای مدرک کارشناسی به بالا نیز می‌توانند ضمن مراجعه حضوری، از طریق مجموعه به عنوان سرباز وظیفه در اداره کل مشغول شوند.

وی خاطرنشان کرد: متقاضیانی که طلبه هستند هم می‌توانند در مجموعه به عنوان سرباز وظیفه مشغول به کار شوند و در حوزه‌های تولید کتاب در یادمان‌های شهدای گمنام و دایره‌المعارف دفاع مقدس و پروژه‌های دیگر فعالیت کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار