فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) اردبیل:

اقتدار آفرینی در مقابل جریان ضداسلامی و تکفیری از کارکرد‌های مهم راهپیمایی اربعین است

سردار «محمدی اصل» گفت: اقتدار آفرینی در مقابل جریان ضداسلامی و تکفیری از کارکرد‌های مهم راهپیمایی اربعین است و این اجتماع بزرگ این پیام را به دنیا مخابره می‌کند که امت اسلام بر خلاف برخی حاکمان اسلامی در مقابل ظلم وستم به مظلوم یک‌صدا است.
کد خبر: ۶۸۴۳۳۷
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۶ - 13August 2024

به گزارش دفاع‌پرس از اردبیل سرتیپ دوم پاسدار «غلامحسین محمدی اصل» فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل  روز گذشته (دوشنبه) در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پیاده‌روی اربعین با این شکوه و عظمت که در دنیا بی‌بدیل است و هر سال نیز به عظمت این شکوه و جلال افزوده می‌شود نشان از قدرت جاذبه امام حسین (ع) دارد که دل‌های شیعیان و حتی غیرشیعه را تسخیر کرده است.

وی افزود: حرکت اربعین از دیرباز و اولین اربعین امام حسین (ع) به‌عنوان نمادی برای مبارزه با ظلم و دفاع از مظلوم بود و حضرت زینب (س) اولین رسانه و روایتگر اربعین بود و ما جاودانگی عاشورا و اربعین را مدیون جان‌فشانی این بانوی بزرگوار هستیم.

فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل ادامه داد: همه ما وظیفه داریم برای شناسایی این رسانه بزرگ و معنوی به دنیا تلاش کنیم و از ظرفیت راهپیمایی عظیم اربعین برای دفاع از حق مظلوم بهره ببریم چرا که فلسفه اربعین دفاع از مظلوم است.

محمدی اصل تصریح کرد: در طول تاریخ حکمرانان زیادی چشم دیدن پیاده‌روی اربعین را نداشتند و به هر طریقی می‌خواستند این حرکت حسینی متوقف شود که یکی از آنها رژیم بعث عراق بود اما دیدیم که عاقبت مخالفت با عاشورا چه بر سر آدم می‌آورد و این حرکت عظیم با رونق بیشتری جریان دارد.

وی تأکید کرد: برگزاری آیین اربعین صرفاً حرکتی شیعی و ایرانی نیست؛ بلکه یک حرکت وحدت‌آفرین در راستای براعت از ظالمین و نشان دادن همگرایی اسلامی است.

فرمانده سپاه استان اردبیل گفت: اقتدار آفرینی در مقابل جریان ضداسلامی و تکفیری از دیگر کارکردهای مهم راهپیمایی اربعین است و این اجتماع بزرگ این پیام را به دنیا مخابره می‌کند که امت اسلام بر خلاف برخی حاکمان اسلامی در مقابل ظلم وستم به مظلوم یک‌صدا است.

محمدی اصل با اشاره به اینکه یکی از بهترین ظرفیت‌های ترویج فرهنگ حسینی در جامعه شیعی، پیاده‌روی اربعین است متذکر شد: بصیرت‌افزایی در دشمن‌شناسی، تقویت جبهه مقاومت اسلامی، بیداری در مقابل تخریب شیعه و اسلام‌هراسی غرب و ترویج روحیه آزادگی در ملل جهان بر اساس مکتب عاشورا از دستاوردها و اهداف اربعین به شمار می‌رود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار