معاون ادبیات و تاریخ اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس قم عنوان کرد؛

اعلام فراخوان بیست‌وششمین کنگره شعر دفاع مقدس و مقاومت در قم

«رسولی» از اعلام فراخوان مرحله استانی بیست و ششمین کنگره ملی شعر دفاع مقدس و مقاومت در استان قم خبر داد.
کد خبر: ۶۸۴۳۷۵
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵ - 13August 2024

اعلام فراخوان بیست‌وششمین کنگره شعر دفاع مقدس و مقاومت در قم«وحید رسولی» معاون ادبیات و تاریخ اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در قم اظهار داشت: شعر یکی از پرجاذبه‌ترین بستر‌های هنری است که در قالب آن می‌توان مفاهیم حماسی و عاشورایی را در جامعه گسترش داد.

وی افزود: اشعاری آیینی و حماسی در مناقب و مراثی عاشورایی بگونه ای هستند که سال‌های سال ورد زبان مردم بوده و دل و جان و کام تشنه خویش را با زمزمه آن سیراب می‌کنند.

رسولی با اشاره به اعلام فراخوان ارسال آثار به دبیرخانه استانی بیست و ششمین کنگره ملی شعر دفاع مقدس و مقاومت عنوان کرد: محور‌های کنگره بیست و ششم دربرگیرنده میراث‌های ماندگار دفـاع مقدس (شهدا، رزمندگان، آزادگان، جانبازان و...)، دفاع مقدس و شعر مقاومت اسلامی و امنیت ملی (داخلی- خارجی)، شعر دفاع مقدس با بهره گیری از مضـامین عاشـورایی، شعر دفاع مقدس، ولایت محوری و جهاد تبیین (پرچم، ایمان و امید، ایران قوی، هویت ملی، محرومیت زدایی و حرکت‌ها جهادی) و تجلی مردم در شعر دفاع مقدس (نقش زنان، روحانیون، دانشجویان، دانش آموزان، کارگران، کارمندان و ...) می‌باشد.

وی با بیان اینکه قالب‌های اشعار ارسالی می‌تواند به صورت کودک و نوجوان، طنز، سرود، ترانه، غزل، قصه، سپید، نیمایی و ... باشد، گفت: علاقمندان می‌توانند آثار خود را حداکثر تا ۳۱ شهریور سال جاری به صورت فایل ورد از طریق ایمیل به آدرس:Kongeresherdefa۲۳qom@gmail.com و یا پیام‌رسان ایتا به شماره تمــاس  ۰۹۳۶۸۳۱۱۹۲۰ ارسال کنند.

معاون ادبیات و تاریخ اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس قم خاطرنشان کرد: آدرس دبیرخانه استانی قم هم میدان مفید، بلوار شهید آوینی (یا بلوار شهید عماد مغنیه)، ساختمان اداری موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با شماره تماس ۰۲۵۳۳۵۵۴۲۱۰ داخلی ۱۱۲ اعلام شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار