مدیر اجرایی شورای هماهنگی حفظ آثار دفاع مقدس استان همدان:

۵ نقطه از استان همدان آماده میزبانی از شهدای گمنام دوران دفاع مقدس است

«آزادی» با اشاره به اینکه در سال جاری در پنج نقطه از استان همدان میزبان شهدای گمنام دوران دفاع مقدس خواهیم بود، گفت: این مکان‌ها استانداری همدان، بیمارستان بعثت همدان، پارک بنفشه کوی خاتم، شهرک مدنی و شهر شاهنجرین در شهرستان درگزین هستند
کد خبر: ۶۸۴۳۹۱
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۶ - 13August 2024

۵ نقطه از استان همدان آماده میزبانی از شهدای گمنام دوران دفاع مقدس است«هادی آزادی» مدیر اجرایی شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس به ارائه گزارشی در خصوص تشییع و خاکسپاری شهدای گمنام دوران دفاع مقدس در سال جاری پرداخت و اظهار داشت: در سال جاری، بیش از ۲۳ درخواست جهت استقبال، تشییع و خاکسپاری شهدای گمنام در استان به اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس استان همدان ارسال شد که پس از بررسی میدانی تمامی نقاط یاد شده و مقایسه وضعیت هر نقطه با شرایط و ضوابطی که سازمان موزه‌ها، یادمان‌ها و ستاد کل نیروهای مسلح در این خصوص تعیین کردند ۶ نقطه با اولویت بالاتری انتخاب شدند.

وی افزود: بر اساس اولویت‌های تعیین شده درخواست استان به سازمان موزه و یادمان‌های بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس ارسال شد که پس از بررسی درخواست‌های استان ۵ نقطه به تصویب ستاد کل نیروهای مسلح رسید.

مدیر اجرایی شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان ادامه داد: این مکان‌ها عبارتند از بیمارستان بعثت با متولی مجموعه دانشگاه علوم پزشکی، شهر شاهنجرین در شهرستان درگزین، پارک بنفشه در کوی خاتم همدان، شهرک مدنی در همدان که چهار نقطه از این شهرک توسط اهالی درخواست شهید داشتند از جمله مسجد امام سجاد (ع)، مسجد سیدالشهدا، مسجد امام حسن (ع) که یک نقطه به تصویب رسید که دارای جمعیت است و می‌تواند میزبان همه اهالی شهرک باشد. 

این مسئول اضافه کرد: مجموعه دیگر که میزبان شهید گمنام خواهد بود استانداری همدان است که به جهت اینکه جلساتی با حضور مسئولان استانی در این مجموعه برگزار می‌شود مکان مناسبی برای تشییع و خاکسپاری شهید گمنام خواهد بود‌.

آزادی یادآور شد: در این راستا مکاتباتی با مجموعه استانداری، فرمانداری همدان، دانشگاه علوم پزشکی همدان، مجموعه استانداری و فرمانداری شهرستان درگزین صورت گرفت تا مقدمات لازم جهت استقبال از شهید گمنام در هر نقطه انجام شود، از جمله ساخت یادمان شهید گمنام که بر اساس ضوابط و ابلاغیه باید ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی در سال داشته باشد تا شاهد حضور شهید گمنام در این نقاط باشیم.

وی تاکید کرد: از نکات دیگر این هست که در طراحی و ساخت المان‌های شهدای گمنام باید به موضوعات ایرانی و اسلامی توجه ویژه شود.

مدیر اجرایی شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان عنوان کرد: همچنین در این خصوص به لطف خدا استان همدان از پنج آذرماه سال جاری آمادگی استقبال شهدای گمنام دفاع مقدس را در نقاط مختلف استان را دارو کما اینکه در سالهای گذشته نیز شاهد حضور شهید گمنام در استان بودیم و در سال ۱۴۰۲، از چهار شهید گمنام دوران دفاع مقدسی در بیش از هزار نقطه توسط اقشار مختلف مردم استقبال صورت گرفت و در نقاط پیش‌بینی شده شهدا به خاک سپرده شدند.

این مسئول متذکر شد: امروز این نقاط به عنوان امامزادگان عشق در سطح استان هستند و مردم با حضور در آن نقاط و زیارت شهید گمنام با آرمان‌های امام راحل و راه شهدا تجدید میثاق می‌کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار