مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمانشاه:

پیاده‌روی اربعین یک فرصت ویژه برای گردشگری استان کرمانشاه است

«فرمانی» گفت: پیاده‌روی اربعین یک فرصت ویژه برای گردشگری استان کرمانشاه است و باید از این ظرفیت عظیم بیشترین بهره را ببریم. 
کد خبر: ۶۸۴۳۹۷
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۳ - 13August 2024

پیاده‌روی اربعین یک فرصت ویژه برای گردشگری استان استبه گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه، «داریوش فرمانی» مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه امروز در نشست با فعالان گردشگری استان، اظهار داشت: پیاده‌روی اربعین یک فرصت ویژه برای گردشگری استان است و باید از این ظرفیت عظیم بیشترین بهره را ببریم. 

وی افزود: عبور نزدیک به هفت میلیون نفر از استان کرمانشاه برای سفر به عتبات عالیات از طریق مرزهای خسروی و مهران، این امکان را فراهم کرده تا بتوان در کنار این رویداد عظیم ظرفیت‌های گردشگری و صنایع‌دستی استان را معرفی کرد. 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه گفت: یکی از اقدامات مهمی که باید مورد توجه قرار گیرد، برنامه‌ریزی برای ماندگاری این مسافران به ویژه در زمان برگشت در استان کرمانشاه است. 

وی افزود: این اتفاق علاوه برکمک به ایمنی سفر و رفع خستگی زوار اربعین، می‌تواند فرصتی برای بازدید از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی متعدد استان در طول مسیر باشد. 

فرمانی با بیان اینکه همه مراکز اقامتی زیر نظر وزارت میراث‌فرهنگی در این ایام با ظرفیت کامل فعال هستند، گفت: علاوه بر آن استفاده از ظرفیت آموزش و پرورش، پویش هر خانه یک موکب و امداد زائر نیز در اختیار ستاد اربعین برای اسکان زوار عتبات عالیات قرار گرفته است. 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه افزود: همچنین در این ایام ۱۰ بازارچه صنایع‌دستی با بیش از ۱۳۰ غرفه در شهرهای مسیر تردد زوار تدارک دیده شده است. 

وی تاکید کرد: بخش خصوصی و به ویژه راهنمایان گردشگری باید برای معرفی استان و کمک به ماندگاری مسافران در استان در این ایام کاملا فعال شوند. 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه گفت: همه باید در کنار هم ضمن تلاش برای ارائه خدمات شایسته به زوار اربعین در این ایام، برای انتفاع حداکثری استان از این رویداد بزرگ بیشترین تلاش را اجام دهیم. 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها