معاون عملیات نیروی زمینی ارتش عنوان کرد؛

خدمت‌رسانی ۲۵ موکب نیروی زمینی ارتش به زائران اربعین

امیر سرتیپ «چشک» گفت: نیروی زمینی ارتش در راستای کمک و تسهیل در رفت‌و‌آمد زائرین عزیز به عتبات عالیات در اربعین حسینی، تعداد ۲۵ موکب در سراسر مرز‌های جمهوری اسلامی ایران ایجاد کرده است.
کد خبر: ۶۸۴۴۲۵
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۵ - 13August 2024

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ «کریم چشک» معاون عملیات نیروی زمینی ارتش در گفت‌وگویی تلویزیونی درباره خدمت‌رسانی این نیرو به زائران اربعین حسینی اظهار داشت: نیروی زمینی محوری ارتش جمهوری اسلامی ایران در راستای کمک و تسهیل در رفت و آمد زائرین عزیز به عتبات عالیات در اربعین حسینی تعداد ۲۵ موکب در سراسر مرز‌های جمهوری اسلامی ایران ایجاد کرده است.

خدمت‌رسانی ۲۵ موکب نیروی زمینی ارتش به زائران اربعین

امیر سرتیپ چشک ادامه داد: این موکب‌ها علاوه بر مرز‌های شمال غربی، غربی و جنوب غربی، در مرز‌های جنوب شرق و شرق کشور نیز مستقر شده‌اند تا به عزیزانی که از افغانستان و پاکستان برای اربعین از کشور ما عبور می‌کنند نیز خدمت‌رسانی شود.

وی با تأکید بر اینکه موکب‌های این نیرو از ۱۵ مرداد تا ۵ شهریور در مرز‌های کشور دایر هستند، افزود: نیروی زمینی ارتش خود را موظف می‌داند تا در راستای برگزاری با عظمت و باشکوه همایش و رزمایش اربعین حسینی همه تلاش خود را به کار بگیرد؛ لذا در همه موکب‌ها امکاناتی برای اسکان، پذیرایی، راهنمایی و اقدامات فرهنگی و همچنین قابلیت اسکان در مواقع شب نیز برای خواهران و برادران نیز وجود دارد.

معاون عملیات نیروی زمینی ارتش عنوان کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران در همه مواکبی که احداث کرده از لحاظ پارکینگ نیز پیش‌بینی لازم را انجام داده است.

امیر چشک با تأکید بر امنیت مرزها، گفت: ما هم‌اکنون به میزان هزار و ۵۰۰ کیلومتر از مرز‌های کشور در جنوب شرق، شمال شرق و همچنین، غرب، جنوب غرب و شمال غرب را عهده‌دار هستیم و مسئولیت حفاظت از تمامیت ارضی کشور را با تیپ نیروی زمینی ارتش برعهده داریم.

وی خاطرنشان کرد: همچنین زائران عزیز نیز از این مورد مستثنی نیستند و امنیت همه مواکبی که در مرز‌ها مستقر شده‌اند با یگان‌های ویژه، سامانه‌های مختلف تصویری و پهپادی تأمین می‌شود.

معاون عملیات نزاجا در پایان از بهره‌گیری از توان بالگردی این نیرو در ایام اربعین خبر داد و یادآور شد: ما از توان بالگردی نیروی زمینی ارتش هم در حوزه تأمین و هم در حوزه امدادرسانی در همه مرز‌های کشور در خدمت زائران هستیم.

انتهای پیام/ 271

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار