مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان جنوبی:

فرهنگ ایثار و مقاومت اصلی‌ترین نیاز جامعه است

سرهنگ «فلاحی» گفت: باید فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه که اصلی‌ترین موضوع مورد نیاز جامعه است با همکاری و همراهی همگان در جامعه محقق و همچنین نقش همه اقشار در دوران دفاع مقدس به بهترین نحو تبیین شود.
کد خبر: ۶۸۴۴۳۸
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۳ - 13August 2024

صبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان جنوبی، سرهنگ پاسدار «غلامرضا فلاحی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی امروز (سه‌شنبه) در جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شهرستان بیرجند، اظهار داشت: طی هشت سال جنگ تحمیلی همه دنیا در مقابل کشور ایران ایستادند اما جوانان این مرز و بوم با فداکاری و نثار خون و جان خود دشمنان را شکست دادند.

وی با تأکید بر اینکه وظیفه تک تک ما است که این فرهنگ ایثار و مقاومت را به نسل جوان و نسل‌های بعدی منتقل کنیم، گفت: نباید بین دوران دفاع مقدس و نسل جدید فاصله بیفتد لذا باید ارزش‌های دوران دفاع مقدس در تمام شئون زندگی نشر یابد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی خانواده شهدا و ایثارگران را چشم و چراغ کشور دانست و عنوان کرد: دشمن در تلاش است تا دستاوردهای دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و مقاومت را از بین ببرد بنابراین همه ما باید دست در دست هم بدهیم و به بهترین نحو این ایثارگری‌ها و دستاوردها را تبیین کنیم.

سرهنگ فلاحی به برگزاری دومین کنگره ملی دو هزار شهید استان اشاره کرد و گفت: باید فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه که اصلی‌ترین موضوع مورد نیاز جامعه است با همکاری و همراهی همگان در جامعه محقق و همچنین نقش همه اقشار در دوران دفاع مقدس به بهترین نحو تبیین شود.

وی با بیان اینکه در حوزه ماندگاری فرهنگی دفاع مقدس اقدامات زیادی انجام شده است، مطرح کرد: یکی از اقدامات انجام شده تألیف و چاپ کتاب دفاع مقدس است که ویژه همه سنین اعم از کودکان و نوجوانان در قالب‌های متعدد تولید شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی توجه و نگاه ویژه شهید آیت‌الله «رئیسی» و دولت سیزدهم به حوزه دفاع مقدس و برنامه‌های ایثار و شهادت را ستودنی دانست و تصریح کرد: به مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان باید به عنوان یک پروژه زیرساختی در استان توجه ویژه‌ای شود.

سرهنگ فلاحی با بیان اینکه «در راه فتح قله‌ایم» شعاری است که امسال برای هفته دفاع مقدس انتخاب شده است، خاطرنشان کرد: برگزاری یادواره‌های شهدا، تجلیل از ایثارگران، نواختن زنگ ایثار و مقاومت در مدارس، دیدار با خانواده شهدا، برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی، غبارروبی مزار شهدا و غیره بخشی از برنامه‌های هفته دفاع مقدس در شهرستان بیرجند است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار