محکومیت گسترده یورش وزیر رژیم‌صهیونیستی به مسجدالأقصی

یورش وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی و شهرک‌نشینان به مسجدالاقصی، محکومیت گسترده گروه‌های فلسطینی را به همراه داشته است.
کد خبر: ۶۸۴۵۱۰
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۵ - 13August 2024

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، یورش وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی و هتک حرمت این مکان مقدس، واکنش و محکومیت گسترده گروه‌های فلسطینی و در صدر آن‌ها جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی را به همراه داشته است.

محکومیت گسترده یورش وزیر رژیم‌صهیونیستی به مسجدالأقصی

اوقاف اسلامی در قدس اعلام کرد بیش از ۲ هزار شهرک‌نشین به‌صورت غیرقانونی وارد مسجدالاقصی شدند. این اقدام در سالروز تخریب معبد کذایی یهودیان انجام شد.

در این راستا، کمیته‌های مقاومت فلسطین در بیانیه‌ای اعلام کردند: هجوم شهرک‌نشینان به مسجدالاقصی به رهبری «بن گویر» جنایتکار، تشدید جدید جنگ مذهبی است.

این کمیته‌ها تاکید کردند: ما از مردم خود در کرانه باختری، بیت‌المقدس و سرزمین‌های ۱۹۴۸ می‌خواهیم که در مسجدالاقصی تحصن و با تروریسم شهرک‌نشینان مقابله کنند.

جنبش حماس نیز با صدور بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد که هجوم «بن گویر» و «اسحاق گلدکنف» وزیر مسکن رژیم صهیونیستی به صحن مسجدالاقصی تجاوز به مردم ما و مقدسات آن‌ها و تحریک احساسات مسلمانان است.

در بیانیه حماس آمده است: یورش‌های مکرر شهرک‌نشینان به مسجدالاقصی موفق به یهودی‌سازی آن، تحمیل واقعیت جدیدی بر آن یا دستکاری هویت آن نخواهد شد. رفتار کابینه افراطی صهیونیستی و جنایت‌کاران جنگی آن مستلزم اتخاذ موضع جدی جامعه جهانی برای بازدارندگی و پاسخگویی آن‌هاست.

حماس تاکید کرد: مردم، مقاومت و جوانان ما اجازه نخواهند داد که هیچ یک از نقشه‌های جنایتکارانه اشغالگران در قبال بیت‌المقدس و مسجدالاقصی عملی شود. ما از سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه عرب می‌خواهیم برای توقف نقض سیستماتیک حرمت مسجد‌الاقصی اقدام جدی انجام دهند.

جنبش جهاد اسلامی نیز در بیانیه‌ای در این باره تاکید کرد: یورش به مسجد‌الاقصی، تجاوزات بن گویر و شهرک‌نشینان، مقدمه‌ای برای تشدید جنگ غزه، کرانه باختری و قدس است. یورشی که به رهبری بن گویر انجام شد، میزان نفرت، تروریسم و افراط‌گرایی این رژیم غاصب را نشان می‌دهد.

این جنبش در ادامه اضافه کرد: یورش بن گویر تأیید می‌کند که برنامه‌های صهیونیست‌ها برای یهودی‌سازی مسجدالاقصی همچنان ادامه دارد و ادامه سکوت بین‌المللی در قبال جنایات رژیم اشغالگر به منزله حمایت کامل از ادامه ارتکاب جنایاتش است.

جنبش فتح هم در بیانیه‌ای تاکید کرد: یورش بن گویر به مسجدالاقصی نقض آشکار مقدسات است و ادامه آن منجر به تشدید اوضاع امنیتی در منطقه خواهد شد.

در همین راستا، شیخ «عکرمه صبری» خطیب مسجدالاقصی نیز اظهار داشت: این حملات با برگزاری آیین تلمودی و برافراشتن پرچم‌ها از خطوط قرمز عبور کرد. این اقدامات، واقعیت جدیدی را به مسجدالاقصی تحمیل نخواهد کرد.

خطیب مسجدالاقصی افزود: هجوم شهرک‌نشینان منجر به محدودیت حضور مسلمانان می‌شود.

دولت اردن به‌عنوان متولی رسمی مسجدالاقصی یورش بن گویر و یک وزیر دیگر صهیونیست به همراه شهرک نشینان به این مسجد را محکوم کرد و آن را ناقض قانون بین‌المللی دانست.

دولت اردن اعلام کرد: ادامه اقدامات یکجانبه رژیم اسرائیل و نقض وضعیت حقوقی شهر قدس مستلزم موضعگیری قاطع بین‌المللی و محکوم کردن این اقدامات است.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها