جانشین فرمانده انتظامی کل کشور:

مرز خسروی ظرفیت پذیرش ۱۰۰ هزار زائر در روز را دارد

سردار رضایی گفت: زائران اربعین در امنیت کامل در حال تشرف به کربلای معلی هستند و مرز خسروی ظرفیت پذیرش ۱۰۰ هزار زائر در روز را دارد.
کد خبر: ۶۸۴۵۱۱
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۲ - 13August 2024

به گزارش گروه جامعه دفاع‌پرس، سردار سرتیپ پاسدار قاسم رضایی جانشین فرمانده انتظامی کل کشور بعد از ظهر سه شنبه در حاشیه بازدید از پایانه مرزی خسروی و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طی هماهنگی‌های به عمل آمده با کشور و دولت عراق خوشبختانه زائران ایرانی در امنیت و آرامش کامل سفر معنوی خود را آغاز کرده اند و تاکنون مشکلی ایجاد نشده است.

مرز خسروی ظرفیت پذیرش ۱۰۰ هزار زائر در روز را دارد

وی تصریح کرد: نیرو‌های انتظامی، اطلاعاتی و امنیتی در خاک جمهوری اسلامی و نیرو‌های حشدالشعبی در خاک عراق به صورت ۲۴ ساعته پای کار هستند تا در خدمت زائران حضرت اباعبدالله الحسین (ع) باشند و این سفر معنوی تبدیل به خاطره‌ای زیبا برای آنها شود.

جانشین فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی افزود: در دیداری که با مسئولان کشور عراق داشتم به این نتیجه رسیدم که امروز مسئولان ۲ کشور بر یک نکته اتفاق نظر دارند آن هم تسهیل تردد زائران اربعین در امنیت کامل، موضوعی که خوشبختانه تاکنون و در چند روز اخیر بسیار عالی اجرایی شده است.

سردار رضایی خاطر نشان کرد: خوشبختانه با خاطر هماهنگی‌های قبلی که با مقامات عراقی صورت گرفت زائران ایرانی بدون معطلی و در سریع‌ترین زمان ممکن اجازه خروج از کشور و ورود به خاک عراق را پیدا می‌کنند که این موضوع بسیار امیدوارکننده است.

وی همچنین از زائران ایرانی که قصد تشرف به عتبات عالیات را دارند خواست تا به برخی ممنوعیت‌های کشور عراق توجه و از همراه داشتن برخی اقلام دارویی نظیر قرص‌های مسکن کدوئین خودداری کنند تا خدای نکرده با مشکل مواجه نشوند.

سردار رضایی در پایان همچنین با اشاره به اقدامات بسیار خوبی که در مرز خسروی صورت گرفته، امکانات آن را بسیار مطلوب ارزیابی کرد و ضمن دعوت از زائران برای انتخاب این پایانه جهت سفر به عراق، گفت: خسروی با توجه به زیرساخت‌های مناسبی که دارد می‌تواند روزانه پذیرای ۵۰ تا ۱۰۰ هزار زائر اربعین باشد.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها