پیام السنوار به مصر و قطر:

تنها در صورت توقف جنگ، حاضر به مذاکره هستیم

روزنامه وال استریت ژورنال مدعی شد که رهبر حماس شب گذشته پیامی برای میانجی‌گران عربی ارسال کرده و برای مشارکت در مذاکرات پیش‌شرط تعیین کرده است.
کد خبر: ۶۸۴۵۱۴
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۲ - 13August 2024

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال امروز در گزارشی به نقل از منابع آگاه نوشت که یحیی السنوار رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس شب گذشته پیامی برای میانجی‌گران عرب (مصر و قطر) در خصوص مذاکرات ارسال کرده است.

تنها در صورت توقف جنگ، حاضر به مذاکره هستیم

به گفته این منابع، رهبر جدید حماس در این پیام گفته است که تنها در صورت توقف عملیات نظامی ارتش اشغالگر در غزه، تیم مذاکره کننده حماس حاضر است در مذاکرات حضور یابد. منابع رسمی حماس یا مصر و قطر تاکنون واکنشی به خبر وال استریت ژورنال نشان نداده‌اند.

در این راستا جنبش حماس روز یکشنبه در واکنش به «بیانیه سه‌جانبه» مصر، قطر و آمریکا تأکید کرد که میانجی‌ها باید طرحی ارائه کنند که مبتنی بر مذاکرات قبلی باشد، نه اینکه مذاکرات جدیدی آغاز شود. حماس از واسطه‌ها خواست که مفاد مورد توافق در مذاکرات دوم جولای (۱۲ تیر ماه) اجرایی شود.

حماس همچنین تأکید کرد که آغاز دور‌های جدیدی از مذاکرات یا طرح پیشنهاد‌های تازه، فقط پوششی برای تجاوزگری‌های اسرائیل است. سه کشور مصر، قطر و آمریکا در تاریخ ۱۳ مرداد از رژیم اسرائیل و حماس خواستند تا در تاریخ ۱۵ اوت (۲۵ مرداد) مذاکرات را در دوحه یا قاهره از سر بگیرند تا اختلاف‌های باقی مانده حل و فصل شود.

در این میان منابع عربی گفته‌اند که مذاکرات آتش‌بس غزه و توافق تبادل اسرا میان حماس و رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه در دوحه قطر برگزار می‌شود.

انتهای پیام/۹۵۵

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار