خود شکن، آینه شکستن خطاست

آیین تجلیل از خبرنگاران استان مرکزی به مناسبت روز خبرنگار در هتل امیرکبیر اراک برگزار گردید.
کد خبر: ۶۸۴۵۲۴
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۹ - 13August 2024

خود شکن، آیینه شکستن خطاستبه گزارش خبرنگار دفاع‌‌پرس از اراک، آیین تجلیل از خبرنگاران استان مرکزی امروز سه شنبه در سالن همایش پروین اعتصامی هتل پنج ستاره امیرکبیر اراک با حضور استاندار مرکزی، مدیران استانی، فرمانداران و خبرنگاران برگزار شد.

استاندار مرکزی در این مراسم ضمن تبریک روز خبرنگار، در سخنان کوتاهی گفت: دولت سیزدهم با تقدیر الهی پایان یافت و چون دولتهای قبل فرصت بهره برداری و معرفی خدمت‌هایی که در جامعه انجام گرفته به خوبی میسر نشد.

مخلص الائمه ادامه داد: به لطف خدا هیچ خبرنگاری ما را وارد راه فرعی نکرد و در ورود به راه اصلی کمک رسان ما بودند. وی با اشاره به کتاب ره‌آورد خدمت افزود: کتاب ره آورد خدمت گزارش استان است و گزارش دولت و بخش خاصی نیست. گزارش هم افزایی مردم و کل  استان است. این کتاب به داده های آماری نپرداخته و هم افزایی را گزارش داده است.

وی با اشاره به وضعیت استان افزود: برای اتحاد استان نیاز به انسجام بیشتری است و ظرفیت استان مرکزی بر مشکلاتش غلبه دارد و در حال حاضر به پایین‌ترین نرخ بیکاری در استان رسیده‌ایم.

از دیگر سخنرانان این مراسم بهنام نظری معاون سیاسی امنیتی استانداری ضمن تبریک روز خبرنگار اظهار داشت: خداوند در قرآن کریم قسم یاد میکند به قلم. این اهمیت قلم و نگارنده را می‌رساند.

وی با اشاره به بیتی از شعر زیبای نظامی گنجوی (آیینه چو نقش تو بنمود راست     خودشکن آینه شکستن خطاست) افزود: خبرنگار کسی است که از شیره جانش در مسیر دغدغه‌مندی مردم می‌نگارد. چقدر زیباست که روز شهادت شهید صارمی را روز خبرنگار نامیده‌اند. و شهید جانش را برای آگاهی بخشی می‌دهد. خبرنگار آینه تمام نمای جامعه است. خبرنگارانی که در عرصه رسالت خود عیب یا ایرادی را بیان می‌کنند ما باید خودمان را اصلاح کنیم نه به خبرنگار اشکالی وارد کنیم.

در این مراسم که به مناسبت ۱۷مرداد روز خبرنگار که مزین به نام شهید صارمی شده است ۱۹۳خبرنگار و اهالی رسانه حضور داشتند و برنامه‌های جنبی چون اجرای سرود، موسیقی کردی به اجرا درآمد و در حاشیه مراسم نیز به قید قرعه جوایزی به خبرنگاران اهدا گردید. 

در برگزاری این مراسم استانداری مرکزی و اداره کل صنعت، معدن و تجارت و چندین شرکت از شرکتهای خصوصی استان مشارکت داشتند. در پایان این مراسم از بابک روزبه و سید عباس میرنظامی مدیرخبرگزاری و خبرنگار دفاع‌مقدس استان مرکزی به همراه دیگر خبرنگاران استان تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها