معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان مازندران خبر داد؛

حضور ۱۹ سمن جوانان مازندران در جشنواره ملی اتفاق

«ییلاقی» از حضور ۱۹ سمن جوانان مازندران در جشنواره ملی اتفاق خبر داد و گفت: از این تعداد هشت سمن به مرحله استانی راه یافته‌اند.
کد خبر: ۶۸۴۵۳۲
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۹ - 13August 2024

حضور ۱۹ سمن جوانان مازندران در جشنواره ملی اتفاقبه گزارش دفاع‌پرس از مازندران، «محمدرضا ییلاقی» معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان مازندران عصر امروز در جمع خبرنگاران به مناسبت فرارسیدن روز تشکل‌ها و مشارکت اجتماعی اظهار داشت: در نظام مردم سالاری دینی مردم نقش مهم و اثرگذار دارند و هرجا از ظرفیت مردم و جوانان برای حل مسئله استفاده و مشکلات به سرعت و با کیفیت بهتری رفع شد.

ییلاقی با تاکید بر اثرگذاری رویداد‌های حوزه مشارکت اجتماعی گفت: برگزاری رویداد هم افزایی مشارکت نهادمند اجتماعی (رویداد همنا) در استان مازندران در همین چارچوب بود.

وی افزود: همنا با تاکید بر دو مؤلفه ارتقاء کیفیت آموزش‌های عمومی تشکل‌های جوانان از طریق آموزش توسط مدرسین در سطح ملی و گفتگوی چهره به چهره مدیران و کارشناسان وزارت ورزش و جوانان با فعالان و کنشگران جوان حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی تعریف شده است که این رویداد در تاریخ ۱۲ بهمن در شهرستان آمل برگزار شد.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان مازندران با تاکید بر اهمیت شبکه‌های تخصصی تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد جوانان ادامه داد: در استان مازندران هشت شبکه در حوزه‌های شبکه گردشگری و میراث فرهنگی، شبکه سبک زندگی و خانواده، شبکه رسانه و جهاد تبیین، شبکه فعالیت‌های جهادی، شبکه فعالیت‌های خلاق و کارآفرین، شبکه سلامت اجتماعی، شبکه نشاط و اوقات فراغت و شبکه فعالیت‌های فرهنگی در حوزه ورزش تشکیل شده است.

وی با تشویق جوانان به تشکیل سمن برای حضور در فعالیت‌های اجتماعی و مشارکت در پیشبرد امور اذعان داشت: دستورالعمل جدید تشکیل سمن‌ها را بسیار تسهیل کرد به طوریکه بر اساس سامانه مشارکت‌های اجتماعی جوانان و دستور العمل جدید، برای تشکیل سمن حداقل به ۱۵ نفر عضو مجمع عمومی، پنج نفر برای شورای مرکزی و برگزاری انتخابات نیاز بود، اما اکنون با حداقل سه نفر امکان تشکیل سمن وجود دارد و در قالب هیأت امنایی هم می‌توانند فعالیت کنند و همچنین مراحل تشکیل سمن از ۲۵ مرحله به پنج مرحله کاهش یافته است.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان مازندران همچنین با اشاره به آغاز برگزاری جشنواره اتفاق چهار در استان مازندران بیان کرد: ۱۹ سمن جوانان استان در جشنواره ملی اتفاق چهار شرکت کردند که از این تعداد هشت سمن به مرحله استانی راه یافته اند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها