ذوب اسرائیل در کوره مقاومت

صهیونیست‌ها به دیوار سخت و محکم مقاومت برخورد کرده‌اند و ترس از نابودی قریب‌الوقوع به‌شدت در میان مقامات رژیم صهیونیستی در حال گسترش است.
کد خبر: ۶۸۴۶۸۰
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۴ - 03September 2024

گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس- مهدی شهرودی؛ رژیم صهیونیستی از زمان آغاز «طوفان‌الاقصی» در هفتم اکتبر ۲۰۲۳ از نظر نظامی، سیاسی، امنیتی و اجتماعی ضربات سختی را متحمل شده است که اثر این ضربات بر پیکره این رژیم جعلی باقی خواهد ماند و نابودی آن را تسریع خواهد کرد.

رژیم صهیونیستی در حال ذوب شدن است

در پی عملیات «طوفان‌الاقصی»، رژیم صهیونیستی در جهان به عنوان یک قدرت پوشالی شناخته شده است که حتی با داشتن بهترین امکانات امنیتی هم نمی‌تواند از خود دفاع کند و این جای شگفتی دارد.

ارتش رژیم صهیونیستی پس از عملیات بزرگ حماس نتوانست توان خود را احیا کند و صرفاً به لطف کمک‌های نظامی و مالی آمریکا و برخی کشورهای اروپایی توانسته تاکنون به حیات ننگین خود ادامه دهد. این رژیم جعلی با وجود برخورداری از انواع ادوات سبک و سنگین و پیشرفته‌ترین جنگنده‌ها نتوانسته از پس گروه‌های مقاومت فلسطین (حماس و جهاد اسلامی) بربیاید و حدود یک سال است که در منطقه‌ای به وسعت ۳۶۰ کیلومتر مربع در حال نبرد بوده و هیچ‌یک از اهداف مد نظرش نیز محقق نشده است.

از سوی دیگر، انتخاب «یحیی سنوار» به عنوان رهبر سیاسی حماس بعد از ترور اسماعیل هنیه در تهران، برای صهیونیست‌ها غافلگیرکننده بود؛ البته حماس برای انتخاب «سنوار» به عنوان رهبر جنبش می‌خواهد پیام‌هایی را به رژیم صهیونیستی و جامعه بین‌الملل ارسال کند؛ اول اینکه حماس همچنان قادر به گرفتن تصمیم‌های مناسب حتی در شرایط دشوار بوده و این جنبش همچنان متحد است، دوم اینکه جنبش حماس با قوت پیش خواهد رفت و رهبران زیادی وجود دارند که قادر به ادامه دادن راه شهید هنیه هستند، و سوم اینکه فشار‌ها نمی‌تواند حماس را از پیگیری اهداف و اصول خود بازدارد.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اصرار دارد تا زمانی که تمام اهداف جنگی این رژیم از جمله نابودی نظامی و سیاسی حماس و بازگرداندن اسرای صهیونیست را محقق نکند، به جنگ غزه پایان ندهد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) در یکی از سخنرانی‌های خود درخصوص وضعیت رژیم کودک‌کش صهیونیستی فرمودند: «رژیم صهیونیستی در مقابل چشم مردم دنیا به تدریج در حال ذوب شدن است و آن‌ها این موضوع را می‌بینند و نمی‌توانند کاری از پیش ببرند». حال این سوال مطرح می‌شود که ذره ذره شدن صهیونیست‌ها به چه معناست و چه موضوعی را تداعی می‌کند؟

اگر بخواهیم دقیق به این موضوع نگاه کنیم، متوجه می‌شویم که ارتش صهیونیستی امروز در حوزه رزم زمینی و حتی در حوزه پدافندی نسبت به گذشته بسیار ضعیف شده است و این نشان می‌دهد آن‌ها از توانمندی لازم برای دفاع از موجودیت خود برخوردار نیستند. نکته مهم دیگر این است که توان ارتش رژیم صهیونیستی در جبهه شمالی (در مصاف با حزب‌الله لبنان) به‌شدت تحلیل رفته و اگر شرایط میدانی شهرک‌های «صفد»، «نهاریا»، «طبریا»، «کریات»، «شمونه» و... را بررسی کنیم، می‌بینیم که صد‌ها هزار نفر از شهروندان این رژیم از مناطق شمالی به سمت مناطق امن‌تر در مرکز و جنوب پناه برده‌اند و این نشان‌دهنده تحلیل رفتن قدرت صهیونیست‌هاست.

ترس از نابودی قریب‌الوقوع رژیم صهیونیستی به‌شدت در میان مقامات این رژیم در حال گسترش است و نشانه‌های نابودی آن‌ها در غزه به چشم می‌خورَد. صهیونیست‌ها به دیوارسخت و محکم مقاومت برخورد کرده‌اند و با توجه به آغاز اعتصابات گسترده در سرزمین‌های اشغالی و وضعیت نامطلوب این رژیم در میدان نبرد، این‌گونه به نظر می‌رسد که نخست‌وزیر جنگ‌طلب رژیم صهیونیستی چاره‌ای جز تن دادن به آتش‌بس در غزه ندارد.

انتهای پیام/ 271

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار