امام جمعه ایلام:

حضور در پیاده روی اربعین میثاقی است که زوار با امام حسین (ع) می‌بندند

حجت الاسلام «کریمی تبار» گفت:حضور در پیاده روی اربعین حسینی در واقع میثاقی است که زوار با امام حسین (ع) می‌بندند که در راه آن حضرت قرار گیرند و ارتباط و توسل خود را با ائمه اطهار (ع) افزایش دهند.
کد خبر: ۶۸۴۷۲۸
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۹ - 14August 2024

حضور در پیاده روی اربعین میثاقی است که زوار با امام حسین (ع) می‌بندندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ایلام، حجت الاسلام والمسلمین «اله‌نور کریمی تبار» امام‌جمعه ایلام در آیین اعزام جمعی از پیشکسوتان دفاع مقدس به پیاده روی اربعین حسینی اظهار داشت: رزمندگان دوران دفاع مقدس در باز کردن راه کربلا همراه شهدا بودند و امروز جمع منسجمی از این رزمندگان از مرز مهران عازم کربلا هستند.

وی با بیان اینکه لبیک یا حسین (ع) در واقع لبیک گویی به ندای "آیا کسی هست مرا یاری کند" سیدالشهدا (ع) در روز عاشورای حسینی است، افزود: لبیک گوی حسین (ع) آماده شهادت و ملاقات با خداست و جان خود را در راه اهل بیت (ع) فدا می‌کند، چرا که معرفت او آنقدر تعالی یافته که این آمادگی را در خود ایجاد می‌کند.

امام جمعه ایلام یادآور شد: حضور در پیاده روی اربعین حسینی در واقع میثاقی است که زوار با امام حسین (ع) می‌بندند که در راه آن حضرت قرار گیرند و ارتباط و توسل خود را با ائمه اطهار (ع) افزایش دهند.

حجت‌الاسلام «کریمی تبار» با اشاره به اینکه حضور جمعی از پیشکسوتان دفاع مقدس استان یه صورت منسجم در راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی بسیار ارزشمند است، افزود: این سنت حسنه در استان ایلام در طول سالیان گذشته بین نیاکان ما رواج داشته و به صورت کاروانی از مهران تا کربلا به عشق و زیارت مرقد مطهر امام حسین (ع) پیاده روی می‌کردند.

 این مسئول خاطرنشان کرد: این حرکت ارزشمند در سطح استان باید به عنوان سنت حسنه استمرار داشته باشد و از این راهی که شروع شده است، ادامه یابد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار