مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان:

عزاداران حسینی، میهمان موکب شهدای کربلا زنجان باشید

«کرمی» گفت: عزاداران حسینی، میهمان موکب شهدای کربلا زنجان باشید.
کد خبر: ۶۸۴۷۳۹
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۱ - 15August 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از زنجان، حجت‌الاسلام «مختار کرمی» مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امسال مجموعه موقوفات و امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص استان زنجان با دو موکب شهدای کربلا زنجان در مرز خسروی و موکب مصباح‌الهدی حسینیه اعظم زنجان در شهر مقدس سامرا ارائه خدمت  خواهند کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اینکه زمان استقرار موکب شهدای کربلا از ۲۷ مردادماه تا ۷ شهریور در مرز خسروی استان کرمانشاه سمت عراق است که در عراق به مرز المنذریه شهرت دارد، اضافه کرد: حدود ۵۰۰ متر بعد از گیت مرزی خسروی و در کنار سوله‌های ساختمان قدیمی گمرک عراق، منتظر زائران اربعینی امام حسین (ع) هستیم تا در حد توان از آنها پذیرایی کنیم.

وی با بیان اینکه در این موکب از زائران در وعده صبحانه با چای و پنیر و خرما پذیرایی خواهیم کرد و آب‌دوغ خیار خنک برای وعده‌های ناهار زائران در نظر گرفته‌ایم که امیدواریم با توجه به گرمای هوا مورد استقبال زائران قرار گیرد، بیان کرد: وعده شام با جوجه کباب یا ساندویچ در خدمت زائران هستیم و علاوه بر این میان وعده‌های مختلف مثل در ساعات مورد نظر مثل شربت آبلیمو، میوه، چای، آب و دمنوش‌های گیاهی توزیع خواهد شد.

وی با بیان اینکه پخت نان تازه به تعداد ۱۰ هزار قرص در روز و توزیع در میان زائران و موکب‌های همجوار و استفاده در وعده های غذایی موکب از جمله خدمات خاص موکب شهدای کربلا زنجان است، عنوان کرد: ظرفیت اسمی موکب پذیرایی از ۲۵۰۰ نفر در روز است که امیدواریم بیش از ظرفیت بتوانیم در خدمت میهمانان آقا امام حسین (ع) باشیم.

کرمی با اشاره به اینکه ۳۵ تا ۴۰ نفر خادم افتخاری در این موکب به مدت ۱۲ روز به خدمت و فعالیت خواهند پرداخت و برای نخستین بار واحد خواهران موکب نیز راه‌اندازی شده و به ارائه خدمات ویژه برای بانوان خواهد پرداخت، ادامه داد: اعضای موکب متشکل از همکاران اوقاف استان زنجان، اعضای هیئت بیت العباس(ع) تکیه مرحوم حاتمی، خادمین مساجد و امامزادگان هستند که همگی با هدف خدمت در این عرصه حضور یافته‌اند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان افزود: همچنین برای استراحت زوار خدمات اسکان موقت نیز در نظر گرفته شده که محل اسکان مفروش و دارای وسایل خنک کننده آماده شب مانی یا استراحت زائران است.

انتهای پیام

نظر شما
پربیننده ها