انتشار فراخوان جشنواره شعر دفاع مقدس و مقاومت کهگیلویه و بویراحمد

سرهنگ «خواست خدایی» از انتشار فراخوان بیست و ششمین کنگره سراسری و جشنواره شعر استانی دفاع مقدس و مقاومت در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.
کد خبر: ۶۸۴۷۴۹
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۸ - 14August 2024
سرهنگ پاسدار «سلمان خواست خدایی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد در گفت و گو با خبرنگار دفاع‌پرس در استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار داشت: بیست و ششمین کنگره سراسری و جشنواره شعر استانی دفاع مقدس و مقاومت در استان کهگیلویه و بویراحمد منتشر شد.
 
خواست خدایی افزود: این جشنواره با هدف «تبیین مبانی نظری و تعیین شاخص‌های امروزی شعر دفاع‌مقدس و مقاومت مطابق با تدابیر مقام معظم رهبری»، «تبیین راه کار‌های ترویج و گسترش اشعار دفاع مقدس»، «فعال سازی و تقویت جریان تولید شعر مقاومت و تقویت انجمن‌های ادبی» در این حوزه توسط اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود.
 
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: «میراث‌های ماندگار دفاع‌مقدس» (شهدا، رزمندگان، آزادگان، جانبازان و...)، «دفاع مقدس و شعر مقاومت اسلامی و امنیت ملی» (داخلی وخارجی)، «شعر دفاع مقدس با بهره‌گیری از مضامین عاشورایی»، «شعر دفاع مقدس، ولایت‌محوری و جهاد تبیین» (پرچم، ایمان و امید، ایران قوی، هویت ملی، محرومیت‌زدایی و حرکت‌های جهادی)، «تجلی مردم در شعر دفاع مقدس» (نقش زنان، روحانیون، دانشجویان، دانش‌آموزان، کارگران، کارمندان و...) «شعر دفاع مقدس در قالب‌های» (کودک و نوجوان، طنز، سرود، ترانه، غزل، قصه، سپیده، نیمایی و...) از محور‌های بیست و ششمین کنگره سراسری و جشنواره استانی شعر دفاع مقدس و مقاومت در کهگیلویه و بویراحمد است.
 
بنت‌الهدی احمدی مدیریت ادبیات وتاریخ دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: اشعار ارسالی به این جشنواره نباید قبلاً در کتاب مستقل یا مشترک یا نشریه‌ای منتشر نشده باشد و با توجه به ثبت اشعار در دبیرخانه مرکزی، شاعران فقط می‌توانند در یک استان شرکت کنند و در صورت شرکت در استان‌های مختلف، از داوری کنار گذاشته می‌شوند.
 
وی تاکید کرد: اشعار ارسالی باید در قالب فایل word همراه با نام و نام خانوادگی، تاریخ تولد، کد ملی، تلفن همراه، و آدرس کامل پستی ارسال شود.
 
احمدی عنوان کرد: محدودیتی از نظر تعداد برای ارسال اشعار وجود ندارد؛ ضمن اینکه توجه به ویژگی‌های بومی هر استان، حماسه‌آفرینی‌های رزمندگان هر استان در عملیات‌ها و یگان‌های آن یا عوارض و تبعات این حماسه‌آفرینی در استان، شخصیت‌‏های شناخته‏ شده دفاع مقدسِ استان و استفاده از زبان و گویش‌‏های محلی، امتیاز ویژه خواهد داشت.
 
مدیریت ادبیات و تاریخ دفاع مقدس اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه اشعار منتخب در استان‌ها، برای انتخاب آثار شعری برتر در بخش ملی ارسال خواهد شد و در بخش ملی نیز جوایز جداگانه‌ای به برگزیدگان اهدا می‌شود، گفت: علاقه‌مندان می‏‌توانند آثار خود را حداکثر تا پایان مهرماه ۱۴۰۳ به اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌‏‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد به نشانی یاسوج، خیابان شاهد ۱۱، پلاک ۸، اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، مدیریت ادبیات و تاریخ دفاع مقدس و یا از طریق پیام‌رسان‌های «ایتا» و «واتساپ» به شماره ۰۹۲۰۷۴۱۸۵۰۰ ارسال کنند.
 
انتشار فراخوان جشنواره شعر دفاع مقدس و مقاومت کهگیلویه و بویراحمد
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار