معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان:

تکریم اربعین یکی از بزرگترین شعائر الهی و ترویج فرهنگ ایثار شهادت است

حجت‌الاسلام «فاطمی» گفت:همه استان‌ها برای اعزام مواکب، خدمات کمی و کیفی خوبی ارائه می‌دهند و یکی از اهداف اوقاف برای خدمات‌رسانی در این ایام، تکریم اربعین به‌عنوان یکی از بزرگترین شعائر الهی و ترویج فرهنگ ایثار شهادت است.
کد خبر: ۶۸۴۷۶۵
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۹ - 14August 2024

تکریم اربعین یکی از بزرگترین شعائر الهی و ترویج فرهنگ ایثار شهادت است

به گزارش دفاع‌پرس از کرمان، حجت‌الاسلام «سیدرضا فاطمی» معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان، در جلسه هم‌اندیشی با رسانه‌ها به تشریح اقدامات اوقاف و امور خیریه کرمان در ایام اربعین پرداخت و اظهار داشت: همه استان‌ها برای اعزام مواکب، خدمات کمی و کیفی خوبی ارائه می‌دهند و یکی از اهداف اوقاف برای خدمات‌رسانی در این ایام، تکریم اربعین به‌عنوان یکی از بزرگترین شعائر الهی و ترویج فرهنگ ایثار شهادت است.
 
وی ارتقای سطح آگاهی مردم نسبت به نهاد وقف، خدمت به زائران در استان و عراق و زنده نگه‌داشتن عزاداری‌ها را از دیگر اهداف اوقاف برای خدمت در ایام اربعین برشمرد و افزود: اوقاف و امور خیریه استان کرمان پنج موکب را در عراق دارد که به نام امامزادگان کرمان نام‌گذاری شده‌اند.
 
فاطمی تصریح کرد: مواکب امامزاده سلطان سیداحمد(ع) شهرستان جیرفت، امامزاده محمدصالح(ع) شهرستان انار و موکب امامزاده خواجه ابورضا(ع) شهرستان زرند در کربلا، موکب بقعه شیخ حسین بحرینی(مشتاقیه کرمان) و موکب امامزاده سیدجعفر سیریز زرند در مسیر نجف به کربلا کار خدمت‌رسانی، پذیرایی و اسکان زائران را انجام می‌دهند و برنامه‌های فرهنگی در مواکب اجرا می‌شود.
 
وی با بیان اینکه تقریباً ۱۲ موکب اوقاف و امورخیریه در استان کرمان کار خدمت‌رسانی به زائرانی که از استان عبور می‌کنند و همچنین جاماندگان اربعین را انجام می‌دهند، افزود: مواکب امامزاده محمدصالح(ع) انار، امامزاده علی(ع) سیرجان، امامزاده بی‌بی معصومه(س) راور، امامزاده سلطان سیداحمد(ع) شهرستان جیرفت، امامزاده محمد(ع) کرمان و امامزاده حسین(ع) جوپار خدماتی را به جاماندگان و زائران اربعین ارائه می‌دهند.
 
معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف کرمان با بیان اینکه خدمت‌رسانی مواکب اوقاف تا یک روز پس از اربعین ادامه دارد، اظهار کرد: روضه‌خوانی، تعزیه‌‌خوانی، سخنرانی و برپایی کرسی تلاوت قرآن در موکب‌ها انجام می‌شود. برای هر موکب یک روحانی اعزام شده و نماز جماعت در موکب‌ها برپا می‌شود.
 
فاطمی در ادامه به در پیش بودن دهه وقف اشاره کرد و گفت: براساس آخرین تغییرات، هفته وقف همزمان با ۱۷ ربیع‌الاول که سالروز ولادت پیامبر(ص) است برگزار می‌شود و یکی از برنامه‌های این هفته، برنامه‌های مربوط به وقف و رسانه است که تاکنون به چندین شکل متفاوت برگزار شده است و برای برنامه‌های امسال نیازمند هم‌اندیشی با رسانه‌ها هستیم.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها