گالانت:

کمک تسلیحاتی آمریکا به اسرائیل در این روز‌ها موضوع مهمی است

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی گفت که کمک تسلیحاتی آمریکا به این رژیم موضوع مهمی به خصوص در این روز‌ها به شمار می‌آید.
کد خبر: ۶۸۴۷۶۷
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۰ - 14August 2024

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی روز دوشنبه از واشنگتن به دلیل کمک تسلیحاتی به این رژیم قدردانی کرد.

کمک تسلیحاتی آمریکا به اسرائیل در این روز‌ها موضوع مهمی است

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی گفت که کمک تسلیحاتی آمریکا به این رژیم موضوع مهمی به خصوص در این روز‌ها به شمار می‌آید.

گالانت اضافه کرد: «دشمنان و دوستان‌مان قدرت روابطمان با واشنگتن و تاثیر آن بر خاورمیانه و جهان را مشاهده می‌کنند».

رئیس رژیم صهیونیستی اسحاق هرتزوگ نیز امروز (چهارشنبه) در پیامی که در شبکه اجتماعی «ایکس» (توییتر سابق) منتشر کرده بود از اقداماتی که اخیراً دولت آمریکا تحت عنوان حمایت از رژیم صهیونیستی در مقابل ایران و گروه‌های مقاومت منطقه انجام داده، قدردانی کرد.

 هرتزوگ با اشاره به تشدید تنش‌ها در منطقه در پی اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن رهبر ارشد حزب‌الله فواد شکر و رهبر ارشد حماس اسماعیل هنیه در شبکه اجتماعی ایکس نوشت «در حالیکه اسرائیل و سرویس‌های امنیتی ما در آماده‌باش کامل قرار داردند، می‌خواهم از متحدان خود که به صورت متحد در مواجهه با تهدیدات پر از نفرت رژیم ایران و نائبان تروریست آن در کنار ما ایستادند، قدردانی و تشکر کنم».

وی سپس به طور خاص از رئیس‌جمهور آمریکا تشکر کرد و گفت «به ویژه، تشکر و قدردانی من از بایدن و رهبری آمریکا به خاطر تعهد ثابتشان – در کلام و عمل – به امنیت اسرائیل است. ما در کنار هم در دفاع از جهان آزاد ایستاده‌ایم.»

قدردانی رئیس رژیم صهیونیستی از دولت بایدن در شرایطی صورت گرفته است که رسانه‌ها امروز گزارش کردند که کاخ سفید بدون در نظر گرفتن بحران انسانی در جنگ غزه و درخواست‌های بین‌المللی برای توقف جنایات صهیونیست‌ها علیه فلسطینیان، بسته تسلیحاتی به ارزش ۲۰ میلیارد دلار را برای رژیم صهیونیستی تایید کرد. ارزش واقعی بسته تسلیحاتی جدید آمریکا حدود ۱۸.۸ میلیارد دلار ارزیابی شده است که شامل پنجاه جنگنده جدید اف-۱۵ می‌شود.

 گفته شده، رژیم صهیونیستی قصد دارد تا از آمریکا موشک هوا به هوای میان‌برد و ۳۳ هزار تانک دیگر را هم خریداری کند. وزارت خارجه آمریکا مدعی شده است که قرارداد تسلیحاتی جدید توازن نظامی در منطقه را تغییر نخواهد داد و تاثیر نامطلوبی بر آمادگی دفاعی آمریکا نیز برجای نخواهد گذاشت.

وزارت امور خارجه آمریکا در رابطه با بسته تسلیحاتی جدید ادعا کرده است که جهت دفاع از منافع ملی آمریکا باید به رژیم صهیونیستی برای توسعه و حفظ قابلیت‌های جنگی‌اش کمک کند و همچنان متعهد به حفظ امنیت صهیونیست‌هاست.

اخیرا نیز ایالات متحده از طرح خود برای استقرار ناو‌های نیروی دریایی، زیردریایی مجهز به موشک هدایت شونده در منطقه غرب آسیا به منظور محافظت از این رژیم در مقابل پاسخ احتمالی ایران و گروه‌های مقاومت منطقه به اقدام تروریستی اسرائیل در به شهادت رساندن فرمانده حزب‌الله فواد شکر و رهبر ارشد حماس اسماعیل هنیه خبر داده است.

 وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای در توجیه این اقدام توضیح داد «ایالات متحده به امنیت اسرائیل متعهد است و کمک به اسرائیل برای ایجاد و حفظ یک قابلیت دفاع شخصی مستحکم و همیشه آماده در راستای منافع ملی آمریکا است. این فروش پیشنهادی با این اهداف سازگار است».

انتهای پیام/۹۵۵

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار