سازمان‌ملل:

کشتار کودکان فلسطینی توسط اسرائیل در کرانه‌باختری سه برابر شده است

سازمان ملل متحد اعلام کرد که تعداد کودکان فلسطینی که توسط رژیم اسرائیل در کرانه باختری کشته شده‌اند سه برابر شده است.
کد خبر: ۶۸۴۷۷۰
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۴ - 14August 2024

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، سازمان ملل متحد روز چهارشنبه از افزایش کشتار کودکان فلسطینی در کرانه باختری توسط رژیم صهیونیستی انتقاد کرد. سازمان ملل متحد اعلام کرد: «تعداد کودکان فلسطینی که توسط نیرو‌های اسرائیلی در کرانه باختری کشته شده‌اند از بعد از ۷ اکتبر (۱۵ مهر) سه برابر شده است».

کشتار کودکان فلسطینی توسط اسرائیل در کرانه‌باختری سه برابر شده است

از سوی دیگر، بر اساس آمار یونیسف، حملات رژیم صهیونیستی به مدارس از پاییز سال گذشته پنج برابر افزایش یافته است. رژیم صهیونیستی شنبه هفته گذشته در هنگام نماز صبح با بمباران مدرسه التابعین در مرکز غزه موجب شهادت بیش از ۱۰۰ تن از آوارگان و مجروحیت ده‌ها فلسطینی دیگر شد.

 با اعلام مقاومت حماس حتی یک نظامی هم در میان شهدا وجود ندارد. ارتش اسرائیل بار‌ها به بهانه حضور نظامیان، به مدارس، بیمارستان‌ها و ساختمان‌های مسکونی حمله کرده است، با این وجود در بیشتر موارد هیچ‌گاه مدرکی مبنی بر کاربری نظامی آنها ارائه نداده است.

بمباران مدرسه التابعین خشم جامعه جهانی را برانگیخت و بسیاری از کشور‌ها و نهاد‌های بین‌المللی این حملات را به شدت محکوم کردند. این حمله از جمله مرگبار‌ترین جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه است؛ با این وجود در طول جنگ غزه ارتش اسرائیل بار‌ها مدارس کودکان فلسطینی را هدف قرار داده است.

شبکه خبری الجزیره در گزارشی به بررسی حملات رژیم صهیونیستی به مدارس نوار غزه پرداخته است. با توجه به این که ارتش اسرائیل از آغاز جنگ غزه چندین بار دستور تخلیه شهر‌ها و مناطق مسکونی را صادر کرده است، قریب به ۲ میلیون فلسطینی مجبور به ترک خانه‌های خود شده‌اند که مدارس از جمله پناهگاه‌های این آوارگان محسوب می‌شود.

بر اساس کنوانسیون ژنو مدارس جزو سازه‌های غیرنظامی هستند که نباید در مناطق جنگی مورد حمله قرار بگیرند. با این وجود تنها در ده روز نخست ماه اوت ارتش اسرائیل ۵ مدرسه مختلف را هدف قرار داده است و بیش از ۱۸۰ فلسطینی را به شهادت رسانده است.

 حمله به یک مدرسه در محله شجاعیه با ۱۵ شهید، کشتار در مدرسه‌ای در شیخ رضوان با ۱۷ شهید، تهاجم به مدرسه در محله نصر با ۳۰ کشته و موشکباران مدرسه التابعین با بیش از ۱۰۰ شهید همگی تنها در دهه اول ماه اوت رخ دادند. در ماه گذشته میلادی نیز از ۶ جولای تا نهم این ماه و تنها در ۴ روز به چهار مدرسه مختلف در نوار غزه حمله شد که بالغ بر ۵۰ فلسطینی در این حملات شهید شدند. به گزارش الجزیره بالغ بر ۸۵ درصد مدارس در غزه تخریب شدند و یا در حملات ارتش اسرائیل آسیب دیدند.

 تقریباً تمام مدارس در شمال نوار غزه و بیش از ۹۰ درصد مدارس در شهر غزه هدف قرار گرفته شدند. طبق آمار صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) تا ۶ جولای و پیش از حملات مذکور، ۵۶۴ مدرسه در نوار غزه در حملات ارتش اسرائیل هدف قرار گرفته شدند و یا آسیب دیدند.۹۵ مدرسه در شمال نوار غزه، ۲۰۸ مورد در شهر غزه، ۷۰ ساختمان آموزشی در دیر البلح (که در هفته‌های اخیر به عنوان منطقه امن معرفی شده بود)، ۱۲۵ مدرسه در خان‌یونس و ۶۶ مدرسه دیگر در رفح در حملات ارتش اسرائیل تخریب شدند و یا آسیب دیدند.
علاوه بر این، طبق آمار یونیسف از نوامبر سال گذشته میلادی (آبان ۱۴۰۲) شاهد افزایش قابل توجه حملات رژیم صهیونیستی به مدارسی بودیم که محل اسکان آوارگان فلسطینی هستند. بر اساس این آمار، حملات مستقیم به مدارس از آبان به بعد پنج برابر بیشتر شده و تعداد حملات به مدارس از ۶۰ مورد به ۳۴۰ بار افزایش یافته است.

 

انتهای پیام/۹۵۵

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار