در بیانیه مشترک گزارشگران حقوق بشر سازمان ملل مطرح شد؛

محکومیت ترورهای اخیر فرماندهان مقاومت توسط رژیم صهیونیستی

گزارشگران حقوق بشر سازمان ملل با صدور بیانیه ای ترورهای اخیر فرماندهان مقاومت توسط رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.
کد خبر: ۶۸۴۸۷۱
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۲ - 15August 2024

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، بیانیه مشترک گزارشگران حقوق بشر سازمان ملل در محکومیت ترور‌های اخیر فرماندهان مقاومت توسط رژیم صهیونیستی منتشر شد.

محکومیت ترورهای اخیر فرماندهان مقاومت توسط رژیم صهیونیستی

به دنبال ترور شهید اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی پیشین مقاومت فلسطین «حماس» توسط رژیم صهیونیستی، برخی از گزارشگران ویژه حقوق بشری سازمان ملل متحد با صدور بیانیه‌ای جمعی، این رویداد را محکوم کردند.

در این بیانیه که به امضای ۱۲ گزارشگر ویژه حقوق بشری رسیده است، نسبت به افزایش خشونت‌ها در غرب آسیا ابراز نگرانی شده و ترور شهید هنیه در ایران، محکوم شده است.

این ماموریت داران ویژه حقوق بشری اقدامات رژیم صهیونیستی در ترور شخصیت هایی، چون شهیدان فواد شکر در لبنان و اسماعیل هنیه در تهران را معادل جرم کشتار فراقضایی و قتل معرفی کرده، ممنوعیت تمامی دولت‌ها از ارتکاب به جرم نقض حق حیات مردم، من جمله به واسطه عملیات‌های نظامی در خارج از مرز‌های خود را یادآور شدند و آن را نقض بخش ۴ از ماده دوم منشور سازمان ملل متحد عنوان کردند.

به گفته این مقامات، کشتار‌های فراقضایی و غیر قانونی این چنینی، علاوه بر آسیب زدن به روند‌های مرتبط با صلح، باعث تضعیف چندجانبه گرایی و صدمه زدن به ایفای نقش سازمان ملل برای یافتن راه حل‌های دیپلماتیک مبتنی بر قوانین بین المللی برای بحران‌های جاری می‌شوند.

لازم به ذکر است که پیشتر علی بحرینی سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد دفتر سازمان ملل متحد در ژنو، با ارسال مکاتباتی به مقامات حقوق بشری سازمان ملل، از قبیل به فولکر ترک، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل؛ موریس تیدبال بینزو، گزارشگر ویژه قتل‌های فراقضایی یا خودسرانه و فرانچسکا آلبانیز، گزارشگر ویژه وضعیت حقوق بشر در سرزمین‌های فلسطین، مراتب اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران به اقدامات و سیاست‌های غیر انسانی رژیم صهیونیستی و به ویژه ترور شهید اسماعیل هنیه را مطرح و از آنها خواسته بود تا این جنایات را محکوم و مستندسازی نمایند.

انتهای پیام/۳۷۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار