معاون هماهنگ‌کننده ارتش:

آزادگان برای ایران اسلامی افتخار و سربلندی به ارمغان آوردند

امیر سیاری گفت: شما آزادگان با وجود همه سختی ها و فشار ها در دوران اسارت تسلیم نشدید و برای ایران اسلامی افتخار و سربلندی به ارمغان آوردید.
کد خبر: ۶۸۴۸۸۴
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۲ - 15August 2024

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر «دریادار حبیب الله سیاری» معاون هماهنگ کننده ارتش در آئین تجلیل از جانبازان و آزادگان سرافراز ارتش جمهوری اسلامی ایران که صبح امروز در سازمان عقیدتی ارتش برگزار شد گفت: ۲۶ مرداد ماه سالروز بازگشت آزادگان را تبریک عرض می‌کنم، روزی که این عزیزان سرافراز بعد از سال‌ها اسارت به کشور بازگشتند.

آزادگان برای ایران اسلامی افتخار و سربلندی به ارمغان آوردند

امیر سیاری با اشاره به حمایت‌های همه جانبه استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا از رژیم بعث عراق گفت: همه قدرت‌های استکباری از صدام حمایت کردند و او را تجهیز کردند تا به ایران حمله کرده و انقلاب اسلامی را شکست دهند و خاک ایران را تصرف کنند. صدام با پشتیبانی این قدرت‌ها و اتکا به تسلیحاتی که به او داده بودن تصور می‌کردند که بتواند ظرف یک هفته به تهران برسند، اما بعد از اولین حمله هوایی به ایران و بمباران شهر‌ها هنوز موتور هواپیماهایشان سرد نشده بود که در عملیات نخستین پاسخ به این جنایات آنها پاسخ داده شد.

وی در ادامه با بیان بخشی از رشادت‌های رزمندگان در دفاع مقدس گفت: باید توجه داشت که دشمنی که با آن همه پشتیبانی و حمایت به ایران تهاجم کرده بود چگونه نتوانست به اهداف خود برسد و ملت ایران حتی یک وجب از خاکمان را به بیگانه گان نداد. همه این موفقیت‌ها به برکت مجاهدت شهدا، ایثارگران و ملت شریف ایران اسلامی به دست آمده است.

امیر سیاری گفت: شما آزادگان با وجود همه سختی‌ها و فشار‌ها در دوران اسارت تسلیم نشدید و برای ایران اسلامی افتخار و سربلندی به ارمغان آوردید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به رفتار نامناسب رژیم بعث عراق با اسرای ایرانی اشاره کرد و گفت: ارتش بعث هیچ‌گونه رفتار مناسبی با اسرا نداشت و اسرا از کمترین امکانات برخوردار نبودند، اما در مقابل با تمام اسرای عراقی که توسط ارتش نگهداری می‌شود به بهترین شکل برخورد می‌شد رأی را که امام خمینی ره آنها را مهمان ما می‌دانستند و کار‌های بسیاری برای آنها انجام شد، بهترین افراد مسئولیت پذیرایی و نگهداری از آنها را داشتند، آنها به زیارت حرم امام رضا علیه السلام، حرم حضرت معصومه سلام الله علیها و حرم امام خمینی ره اعزام می‌شدند، ۲۰ هزار نفر از آنها تحصیل کردند و انجام ملاقات با خانواده‌های آنها، آموزش مهارت آموزی، از جمله خدماتی بود که ارتش به آنها ارائه داد.

امیر سیاری تصریح کرد: تفاوت در برخورد ایران با اسرای عراقی و برخورد رژیم عراق با اسرای ایران از زمین تا آسمان است.

گفتنی است، آئین تجلیل از جانبازان و آزادگان سرافراز ارتش جمهوری اسلامی ایران روز پنجشنبه با حضور امیردریادار حبیب الله سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش، امیر سرتیپ محمدرضا فولادی رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و جمعی از خانواده‌های شهدا و آزادگان در سالن همایش‌های سپهبد صیاد شیرازی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش برگزار شد و در پایان این مراسم از ۳۰ آزاده ارتش تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/۳۷۱

نظر شما
پربیننده ها