آئین اختتامیه سومین جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان یزد برگزار شد

آئین اختتامیه سومین جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان یزد امروز با حضور حضور اصحاب رسانه و جمعی از مسئولان استان از جمله استاندار یزد، فرمانده سپاه الغدیر استان یزد، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد و... در محل سالن شرکت آب منطقه‌ای یزد برگزار شد.
کد خبر: ۶۸۴۹۲۲
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۷ - 15August 2024

به گزارش دفاع‌پرس از یزد، آئین اختتامیه سومین جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان یزد امروز با حضور حضور اصحاب رسانه و جمعی از مسئولان استان از جمله استاندار یزد، فرمانده سپاه الغدیر استان یزد، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد و... در محل سالن شرکت آب منطقه‌ای یزد برگزار شد.

«علی پورمیرزایی» مسئول بسیج رسانه استان یزد در این نشست اظهار داشت: ۳۳۰ اثر در قالب‌های مختلف از سوی ۱۰۰ رسانه شامل پایگاه‌های خبری، خبرگزاری‌ها و... به سومین جشنواره رسانه‌ای ابوذر ارسال شد.

وی با بیان اینکه جشنواره ابوذر رسانه‌ای سال‌های متمادی در کشور در حال برگزاری است، استان گفت: این جشنواره در استان یزد برای سومین دوره که محور‌های مختلف انتخابات، شعار سال، جهاد تبیین، پیوند رسانه و صنعت و مقابله با آسیب‌های اجتماعی از محور‌های این دوره از جشنواره بود، آب، فرزندآوری و جمعیت نیز از محور‌های ویژه این جشنواره بود.

پورمیرزایی برگزاری رویداد رسانه‌ای جام امید در راستای جهاد امیدآفرینی، رویداد بانوان طنین در راستای هویت بخشی و معرفی الگو‌های موفق زن و رویداد اردو‌های راهیان پیشرفت برای اصحاب رسانه از جمله برنامه‌های بسیج رسانه خواهد بود.

«محمدصالح جوکار» نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم، با بیان اینکه حضرت زینب (س) در زمان خودش رسانه بود و روایتی دقیق از جریان فتنه در زمان خود داشتند، گفت: حضرت زینب (س) با روایت‌هایی دیگری که دشمنان آن زمان از واقعه کربلا داشتند مقابله کرد، به افشاگری پرداخت و واقعه عاشورا را تبیین کردند.

وی با بیان اینکه جهاد تبیین حضرت زینب (س) در واقعه کربلا، اهمیت رسانه در جامعه و در طول تاریخ را نشان می‌دهد، افزود: ابزار‌های رسانه‌ای در طول تاریخ تفاوت دارد، یک روزی رسانه‌ها شنیداری بود، زمان دیگری با صنعت چاپ و نوشتار دگرگونی در رسانه ایجاد شد و زمان دیگری در طول تاریخ رسانه‌های دیداری ظهور و بروز پیدا کردند و امروز در عصر ارتباطات و فناوری هستیم و بدون اینکه انسان یک متر جابه‌جا شود به بالاترین اطلاعات دسترسی پیدا می‌کند.

جوکار اضافه کرد: امروز شبکه‌های اجتماعی به میدان آمدند که ارتباط دو سویه بین تولیدکنندگان محتوا و مخاطب برقرار شده است و امروز شبکه‌های اجتماعی نه اینکه اخبار به اطلاع به مخاطبان خود برسانند بلکه براساس علایق و وابستگی کاربران تولید محتوا می‌کنند و اطلاعات را نشر می‌دهند.

وی گفت: رسانه‌ها نقش زیادی در عرصه‌های فردی، اقتصادی، اجتماعی و... دارد، آموزش مهارت‌ها در دوش رسانه است البته رسانه‌هایی که در راستای اهدافی که انقلاب و نظام اسلامی فعالیت دارند و می‌توانند متعهدانه برای جامعه و نسل آینده ما رونق بزنند.

وی افزود: ترویج گفتمان‌ها در جامعه برعهده رسانه‌هاست و این رسانه است که گفتمان عدالت، تمدن‌سازی، دانش بنیان و علم و فناوری در جامعه به حرکت در می‌آورد.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس گفت: جنگ امروز در دنیا، جنگ روایت‌هاست، هر کسی بهترین، بیشترین و پرمحتواترین روایت را داشته باشد، حاکم بر کل جهان است و رسانه می‌تواند چنین روایت‌هایی را مبتنی بر واقعیت‌ها تولید کند و همانگونه که رهبری تاکید دارند به جهان تبیین بپردازد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: انتقال آب خرسان به استان یزد علیرغم موافقت استان‌های منطقه، اما حدود یک سال و نیم است که به علت مسائل زیست محیطی متوقف شده تا تصمیم گیری کنند.

جوکار ادامه داد: اگر قدمت چندهزار ساله یزد برایتان مهم نیست بگوئید شهر یزد را تخلیه کنیم ولی اگر مهم است باید با هر هزینه‌ای این انتقال آب به شهر یزد انجام شود.

وی عنوان کرد: خط انتقال آب در اصفهان به سرعت در حال انجام است ولی چرا در استان یزد این خط انتقال سرعت کافی ندارد. تمام این مسائل را روز گذشته خطاب به وزیر صمت مطرح و مسائل استان را صریح و شفاف بیان کردیم.

سردار «حسین زارع کمالی» فرمانده سپاه الغدیر نیز در این مراسم با اشاره به اهداف جشنواره ابوذر، گفت: یکی از اهداف برگزاری این جشنواره ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است که همه باید به آن واقف باشیم و به تشریح و تبیین آن بپردازیم چرا که ما مدیون شهدا، جانبازان و ایثارگران هستیم.

وی افزود: امیدواری همه ما در ثواب یاران اباعبدلله الحسین (ع) شریک باشیم و این منوط به این است که اهداف امام حسین (ع) را به خوبی دنبال کنیم و به جهاد تبیین و اهداف قیام عاشورا بپردازیم.

زارع‌کمالی عنوان کرد: اصحاب رسانه عمارگونه نقش اساسی در جهاد تبیین و جهاد امیدآفرینی دارند و نقش آنها بسیار اثرگذار است.

وی گفت: رسانه‌ها در همه عرصه‌های جنگ نرم و ترکیبی همچون رزمندگان دفاع مقدس در مقابل استکبار جهانی، مردانه ایستادند و جانفشانی ایثارگری کردند و در جهاد تبیین و در وقایعی، چون شیوع کرونا، حوادث غیرمترقبه و... تمدن نوین اسلامی را به رخ دنیا کشیدند.

فرمانده سپاه الغدیر استان عنوان کرد: اگر می‌خواهیم در جنگ نرم شناختی و ترکیبی دشمن همچون جنگ سخت موفق و سربلند شویم می‌بایست به چند نکته توجه کنیم که توکل و توسل به خدا، تبعیت از رهنمود‌های رهبری، جبهه شناسی و شناخت دشمن و شناخت ظرفیت‌ها و توانمندی‌های داخلی کشور توجه کرد.

گفتنی است در این مراسم «جواد محجوبی» مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای یزد نیز به تشریح وضعیت سفره‌های آب استان و آخرین وضعیت انتقال آب به استان پرداخت و در پایان ضمن تقدیر از برگزیدگان این جشنواره، از پوستر رویداد رسانه‌ای بانوان طنین رونمایی شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار