معاون استاندار قزوین:

مردم باید در متن تصمیم‌گیری و تحولات جامعه حضور داشته باشند

«کاظمی» گفت: مردم باید در متن تصمیم‌گیری و تحولات جامعه حضور داشته باشند و اگر خلاف این فرآیند اتفاق بیفتد شاهد گلایه‌مندی‌هایی در بخش‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی خواهیم بود.
کد خبر: ۶۸۴۹۲۴
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۶ - 15August 2024

به گزارش دفاع‌پرس از قزوین، «عباس کاظمی» معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قزوین عصر امروز پنج‌شنبه در نشست با مجموعه‌های مردم نهاد استان قزوین اظهار داشت: امام خمینی (ره) انقلاب اسلامی را مبتنی بر حکمرانی مردمی قرار داد و می‌توان گفت با استفاده از این ظرفیت و قابلیت انقلاب اسلامی به ثمر رسید، در همین راستا حکمرانی مردمی و حل مسائل با مشارکت مردم یکی از مهمترین ویژگی‌های دولت سیزدهم بود.

وی اضافه کرد: امروزه اگر نقدی به برخی از روش‌های حکمرانی فعلی وجود دارد، به خاطر این است که از حکمرانی و مدل الگوی امام راحل فاصله گرفته‌ایم، مردم باید در متن تصمیم‌گیری و تحولات جامعه حضور داشته باشند و اگر خلاف این فرآیند اتفاق بیفتد شاهد گلایه‌مندی‌هایی در بخش‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی خواهیم بود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قزوین با بیان اینکه در مقطعی از عمر انقلاب نتوانستیم حکمرانی مردمی را دنبال کنیم، گفت: این امر هزینه‌هایی برای ما در پی داشت؛ گاهی از روش‌ها و الگوهای دیگری در حوزه حکمرانی استفاده شد که گلایه‌هایی را به دنبال داشت.

کاظمی ادامه داد: یکی از جدی‌ترین شعارهای دولت سیزدهم راهبرد حکمرانی مردمی بود که رهبر انقلاب در زمان تنفیذ حکم آیت‌الله رئیسی هم بر این امر تأکید کردند، در این حوزه تلاش‌های زیادی صورت گرفت و انتظار می‌رود این تلاش تجربه‌شده ضمن استمرار مورد توجه دولت چهاردهم قرار بگیرد.

وی یادآور شد: هر کسی که در جایگاه خادمی مردم قرار می‌گیرد، باید بداند که مسیر غلبه بر چالش‌ها در حوزه‌های مختلف از جمله اقتصاد، محیط زیست و اجتماعی استفاده از ظرفیت مردمی است و قطعاً نسخه درمانگر بر پایه حضور مردم و سپردن امور به مردم استوار است.

معاون استاندار قزوین با ذکر اینکه اگر مسیر خلاف این باشد، حکمرانی به سمت ناکارآمدی و گلایه‌مندی‌ها می‌رود، گفت: هر چه حضور آگاهانه و مشارکت اجتماعی با قدرت بیشتر انجام شود و نقش‌آفرینی در این حوزه در مقام عمل محقق شود، نتایج بسیار خوبی به دست می‌آید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار