معاون حقوقی رئیس جمهور:

شهید رییسی اهتمام ویژه‌ای در شناسایی شهدای غریب در اسارت داشت

دهقان گفت: شناسایی شهدای اسارت در دولت سیزدهم با تأکید رئیس‌جمهور شهید انجام شد، شهید خدمت، شهید رئیسی تأکید بر پیگیری این کار داشت تا جمعی از شهدایی که در غربت و اسارت شهید شده بودند، شناسایی شوند.
کد خبر: ۶۸۴۹۴۱
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۱ - 15August 2024

شهید رییسی اهتمام ویژه‌ای در شناسایی شهدای غریب در اسارت داشتبه گزارش دفاع‌پرس از اصفهان، «محمد دهقان»معاون حقوقی رییس جمهور شهید عصر امروز (پنج‌شنبه) در اولین اجلاسیهٔ کنگرهٔ شهدای غریب در اسارت استان اصفهان که در سالن اجتماعات گلستان شهدای اصفهان در جوار مزار مطهر شهدا برگزار شده بود ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای غریب اسارت اظهار داشت: این جلسه در جوار مزار شهدای دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم، سرداران شهید و علمای بزرگ برگزار شده و رنگ و بوی خوبی به خود گرفته است.

وی با اشاره به بی‌رحمی‌های نیروهای بعثی در دوران اسارت اظهار کرد: شهدای اسارت بعد از اسیر شدن بلافاصله به شهادت رسیدند. برخی از تشنگی، از مجروحیت، عدم بهداشت، بیماری‌ها و عدم توجه و رسیدگی بعثی‌ها جلوی چشم اسرا مانند شمعی آب می‌شدند و شهید می‌شدند.

دهقان با اشاره به اینکه شناسایی شهدای اسارت در دولت سیزدهم با تأکید رئیس‌جمهور شهید انجام شد گفت: شهید خدمت، شهید آیت‌الله رئیسی تأکید بر پیگیری این کار داشتند تا جمعی از شهدایی که در غربت و اسارت شهید شده بودند شناسایی شوند. در این دوساله نهضتی برای این مورد ایجاد شده و تعدادی شناسایی شدند.

معاون حقوقی رئیس جمهور شهید عنوان کرد: وقتی می‌گوییم شهید غریب بلافاصله ذهنمان به سمت اهل‌بیت علیهم‌السلام و اولیای الهی می‌رود. فرهنگ شهادت و مجاهدت و دفاع از میهن از گذشته در ذهن ما شکل‌گرفته و منحصر به دفاع مقدس نیست.

وی ضمن تبریک سالروز ورود اولین گروه آزادگان به کشور و با تأکید بر اینکه تا جهاد و شهادت باشد، هدایت هست؛ عنوان کرد: یاد آن زمان به خیر که دل ملت ایران شاد شد و قطره‌های جدا شده از اقیانوس وطن به کشور بازگشتند و سرمایه‌ای برای کشور شدند. اگر راه جهاد باز نبود و اگر فرزندان این کشور نمی‌رفتند و جلوی صدام را نمی‌گرفتند؛ بلاهای سختی سر این کشور می‌آمد.

دهقان ادامه داد: شهدا رفتند تا از آئین و ناموس کشور دفاع کنند. اگر نبودند این کشور زیر چکمه صدامیان و اربابان صدام اشغال می‌شد و طبق طراحی‌هایشان برای اشغال تهران اتفاق میوفتاد.

وی با ذکر یاد و خاطره شهدای مدافع حرم گفت: این غیرت دینی و اعتقاد برجسته دینی است که واداشت تا جوانان ما شهید مدافع حرم شوند. اگر در سوریه و عراق جلوی این داعشیان خون‌خوار گرفته نمی‌شد باید ایران جلوشان را می‌گرفتیم.

معاون حقوقی رئیس‌جمهور شهید بیان کرد: پیچیده‌ترین توطئه علیه اسلام داعش بود. تشکیل بسیج جهان اسلام از آرزوهای امام بود. اگر مجاهدت شهید سلیمانی و بسیج جهان اسلام نبود. فساد این انسان‌های خونخوار، جلاد و نادان بشریت را نابود می‌کرد. اگر امروز جبهه مقاومت در برابر این موجودات نایستد و اجازه جنایت به آنها بدهد بشریت نابود خواهد شد.

وی با بیان اینکه چهره امریکا و رژیم صهیونیستی در چهره کریه‌المنظر داعشیان پیداست و همچنین اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در عزه و فلسطین گفت: این جنایت‌کاران تحت لوای حقوق بشر، دفاع از حقوق و کلمات فریبنده، جلاد و آدم‌کش تربیت کردند. اگر مجاهدت و شهادت نبود چیزی نمی‌توانست جلوی آنها را بگیرد.

دهقان مطرح کرد: راهی که از اول انقلاب شروع شد تداوم یافت و مشتری‌های خود را پیدا کرد. رفتار جنایت‌کارانه آمریکا و رژیم صهیونیستی و حامیانشان ناشی از ترس و وحشتی است که ایران و جبهه مقاومت با عملیات ها و اقتدار خود در دل آنها ایجاد کرده است.

وی مطرح کرد: امروز قدرت جبهه مقاومت، اسلام و جمهوری اسلامی به جایی رسیده که اولین‌بار وعده صادق رخ‌داده و مدتی پس از شهادت و ترور اسماعیل هنیه رژیم منحوس صهیونیستی و آمریکای کودک کش دچار دلهره و اضطراب‌اند. این ترس ناشی از مجاهدت مجاهدان ما در دفاع مقدس است. این راه همیشه متداوم و پر رهرو خواهد بود؛ چون تنها راه سعادت ما ادامه راه شهیدان است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار