نماینده ولی فقیه در مازندران:

شهدا وظیفه‌شناس بودند/ خوش‌بینی به آمریکا بزرگترین خیانت است

آیت الله «محمدی لائینی» گفت: شهدای ما همه وظیفه‌شناس بودند، همه ما باید وظیفه خودمان را بشناسیم و به آن عمل کنیم.
کد خبر: ۶۸۴۹۴۲
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۱ - 15August 2024

شهدا وظیفه‌شناس بودند/ خوش‌بینی به آمریکا بزرگترین خیانت استبه گزارش دفاع‌پرس از مازندران، آیت الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در بیست و چهارمین یادواره علما و شهدای روستای متکازین هزارجریب بهشهر، اظهار داشت: احترامی که برای شهدای درگذشته قائلیم را باید برای شهدای زنده نیز باشیم.

وی افزود: جوانان ما خیلی جوانان خوبی هستند، اما امتحاناتشان از امتحانات ما در جوانی با توجه به فضای مجازی گسترده، وجود موبایل و ... سخت‌تر است، اما به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی وضعیت دینداری ما نسبت به گذشته بیشتر شده است.

آیت الله محمدی لائینی با بیان اینکه جوانان باید حواسشان را جمع کنند چرا که شیطان برایشان کمین کرده است، تصریح کرد: شهیدان و عالمان برتری دارند، خداوند به این دو دسته برتری داده است، خداوند عالمانی همچون حضرت امام خمینی (ره) و امام خامنه‌ای را بالا برده، خیلی‌ها سعی می‌کنند اینها را پائین بیاورند، اما نمی‌شود، برای شهیدان نیز همین است.

نماینده ولی فقیه در مازندران تاکید کرد: به فرموده قرآن کسانی که تیر و ترکش‌های جبهه‌ها را دیده و تحمل کردند با کسانی که در خانه ماندند مساوی نیستند، ویژگی‌های مشترکی بین عالمان و شهدا وجود دارد هر کدام ویژگی‌هایی دارند که دیگری ندارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: قرآن به قلم و جوهر عالم قسم یاد کرده، اما به خون شهید قسم نخورده است، از آنطرف شهدا چند ویژگی دارند که عالم ندارند یکی اینکه شهدا خوب و بد ندارند همه خوبند، اما عالمان خوب و بد دارند.

امام جمعه ساری با بیان اینکه قرآن کریم برخی از عالمان سوء را ملامت کرده، گفت: در احادیث هم از پیامبر اکرم (ص) آمده که بدترین و شرترین آدم‌ها عالم شر است، خدا نکند عالمی شر شود.

این مسئول اضافه کرد: امروز برخی از عمامه به‌سر‌ها که نظام اینها را پروراند بر علیه دین و نظام حرف‌هایی می‌زنند، ۲۴۰هزار شهید در ایران اسلامی به برکت چه چیزی بعد از جریان کربلا به فیض شهادت رسیدند؟ به برکت آمدن عالمی به‌نام امام خمینی (ره).

وی با بیان اینکه نفَس این عالم سازنده، شهید و انقلابی‌پرور بود، خاطرنشان کرد: وجود این عالم، ۱۴هزار و ۵۰۰ شهید را سر سفره حق نشاند، اگر علمای خوب انقلاب نمی‌کردند، خانواده‌ها را دیندار بار نمی‌آوردند این شهدا به فیض شهادت نائل نمی‌شدند، به فرموده علی (ع) رتبه عالم بالاترین مرتبه‌هاست. 

آیت الله محمدی لائینی بیان کرد: ویژگی دوم این است که همه علما و بزرگان آرزوی شهادت می‌کردند، علی (ع) با آن مقامش از پیغمبر اکرم (ص) می‌خواهد که برای شهادتش دعا کند، یا حضرت قاسم (ع) ۱۳ساله در جریان عاشورا فرمودند «احلی من‌العسل» که امسال بعد از هزار و ۴۰۰ سال در ۴۰۰ نقطه این کشور همایش احلی من العسل برگزار شده است.

نماینده ولی فقیه در مازندران افزود: سومین ویژگی این است که شهدا با هم اختلافی ندارند، اما متاسفانه برخی علما با هم اختلاف دارند که نباید اینطور باشد وقتی یک بند محکم تسبیح به نام رهبری داریم نباید اختلافی باشد.

این مسئول گفت: ویژگی چهارم این است که شهدا همه بخشیده شده هستند، اولین خون شهید که روی زمین چکیده می‌شوند همه گناهانش بخشیده می‌شود، اما علما اینطور نیستند و مسئولیتشان سخت است.

وی اعلام کرد: ویژگی پنجم این است که شهدا مظهر صبر و بصیرتند و به فرموده علی (ع) کسی می‌تواند این پرچم را حمل کند که صبور و بصیر باشد، شهدای غواص ماه‌ها در هوای سرد دوره دیدند، از زمین‌های پر از مین و سیم‌خاردار عبور می‌کردند، چگونه اینکار‌ها را می‌کردند زن و بچه و والدین را رها کردند، جانبازان ما سال‌ها با چه سختی‌ای انواع جراحت‌ها را دارند، همسران و خانواده‌های آنان واقعا فداکاری می‌کنند.

آیت الله محمدی لائینی با بیان اینکه یک شهید بی‌بصیرت نداریم، اما در میان علما عالم بی‌بصیرت داریم که سد در راه اسلام می‌شوند، تصریح کرد: ویژگی بعدی اینکه شهدای ما همه وظیفه‌شناس بودند، همه ما باید وظیفه خودمان را بشناسیم و به آن عمل کنیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران عنوان کرد: شهدا فهمیدند که وظیفه‌شان این است که به جبهه بروند، خدا می‌داند که آزادگان چقدر شکنجه را تحمل کردند، اما عالمانی پیدا می‌شوند که متاسفانه وظیفه‌شناس نیستند.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: باید راه شهدا را در پیش بگیریم، راه شهدا این است که در مقابل ظالم، استکبار جهانی و دشمن شماره یک خودت که در مقابل خودت ایستاده است، بایستیم، هدف جنگ نرم دشمن مرعوب و تسلیم کردن ما است، به فرموده امام آمریکا دشمن شماره یک ماست ان‌شالله ایران دستش را تا ابد مقابل آمریکا دراز نمی‌کند.

این مسئول گفت: به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی واقعیت این است که اهداف آمریکا نسبت به جمهوری اسلامی ایران هیچ تغییری نکرده است، خوش‌بینی به آمریکا بزرگترین خیانت است، امروز استکبار زمین جنگ نرم را برای ما آماده کرده است، کاری کردند که خانواده‌ها به‌جای بچه‌دار شدن سگ و حیوان خانگی پرورش دهند، این بی‌حجابی‌ها، ول‌انگاری‌ها و فساد‌ها جنگ دوم برای بازی دشمن است حواسمان باید جمع باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار