دبیر کنگرهٔ شهدای غریب در اسارت اصفهان:

ایمان و توکل به خدا و توسل به اهل بیت (ع) عامل مقاومت آزادگان بود

«شیرانی» با اشاره به ویژگی‌ها و سختی‌های دوران اسارت، گفت: آنچه باعث شد آزادگان در این مسیر مستحکم بایستند ایمان و توکل به خدا و توسل به اهل بیت (ع) بود.
کد خبر: ۶۸۴۹۴۹
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۷ - 15August 2024

ایمان و توکل به خدا و توسل به اهل بیت (ع) عامل مقاومت آزادگان بودبه گزارش دفاع‌پرس از اصفهان، «عباس شیرانی» دبیر اولین اجلاسیهٔ کنگرهٔ شهدای غریب در اسارت استان اصفهان عصر امروز (پنج‌شنبه) در کنگره ملی شهدای غریب در اسارت در گلستان شهدای اصفهان اظهار داشت: امروز به یاری خدا در سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی، اولین اجلاسیه شهدای غریب در اسارت برگزار شد.

وی  ضمن تشکر از بنیاد شهید و امور ایثارگران، استاندار، شهردار و دیگر کسانی که در برپایی این اجلاسیه یاری‌رسان بودند اظهار کرد: شاید حدود یک سال تمام است که روی این موضوع کار کردیم تا به برگزاری این اجلاسیه ختم شد. قبلاً در استان تنها ۳۵ شهید اسارت و شهید غریب داشتیم؛ اما امروز این آمار به ۱۱۰ شهید رسیده و این آمار باز هم در حال افزایش است. این آمار امروز در کشور به بیش از هزار و ۸۶۰ شهید رسیده است. اجلاسیه‌های کنگره در حال برگزاری است و لازم به ذکر است که در حال حاضر ۲۰ اجلاسیه در سطح کشوری هستیم.

شیرانی افزود: در مهرماه امسال این کنگره ملی می‌شود و شهدای مبارزه با داعش و دیگر شهدا همانند شهید زاهدی، شهید سلیمانی، شهید حججی و… نیز به این اجلاسیه اضافه خواهند شد.

دبیر اولین اجلاسیهٔ کنگرهٔ شهدای غریب در اسارت استان اصفهان بیان کرد: شهید غریب فردی است که علی‌رغم زخمی که بر تن داشت به اسارت در آمد و به علت عدم رسیدگی به زخم‌ها و جراحاتش به شهادت رسید. بخشی از اسرا بر اثر شکنجه‌ها به شهادت رسیدند؛ لذا شهید غریب کسی است که در تنگنای اسارت و غربت تمام سختی‌ها را تحمل کرد و به درجه شهادت رسید.

وی عنوان کرد: در اسارت اول از هر چیز غرور جوانان و اسرا را می‌شکستند؛ اما جوانان باانرژی ما در تنگنای اسارت علی‌رغم برخوردی که بعثی‌های کافر با اسرا داشتند مقاوم شدند.

شیرانی مطرح کرد: زندان و خصوصاً اسارت منتج به بیماری‌هایی می‌شود که در رأس آن بیماری‌های روحی از جمله خودکشی است. اما ما در این بچه‌های آزاده حتی یک مورد هم نداشتیم. تنها چیزی که آزادگان را بااراده را نگه داشت توکل و توسل بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار