به مناسبت سالروز ورود آزادگان به کشور؛

معرفی حجت‌الاسلام «سید صادق نجابت» آزاده دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد

حجت الاسلام «سید صادق نجابت» در تاریخ ۶ دی‌ماه ۱۳۴۲ در استان کهگیلویه و بویر احمد متولد شد. در مهر سال ۱۳۶۳ برای تحصیل علوم دینی عازم شیراز و در مدرسه علمیه آقاباباخان که از حوزه‌های قدیمی این شهر بود مشغول تحصیل معارف دینی شد.
کد خبر: ۶۸۴۹۵۸
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۹ - 16August 2024
به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از استان کهگیلویه و بویراحمد، در بحبوحه جنگی که رژیم بعثی عراق علیه جمهوری اسلامی ایران داشت حجت‌الاسلام والمسلمین «سید صادق نجابت» برای مقابله با دشمن بعثی در اسفندماه ۱۳۶۰ راهی جبهه‌های حق علیه باطل شد.
 
وی در ۱۳ اسفند ۱۳۶۰ در حالی که ۱۸ سال بیشتر سن نداشت احساس تکلیف کرد که باید از خاک وطن دفاع کند که به همین منظور به صورت مداوم در میدان نبرد حضور داشت.
 
حجت‌الاسلام سید صادق نجابت در عملیات‌ها و مناطق جنگی فتح المبین، قصرشیرین، بدر، بیت المقدس و هم‌چنین آزادسازی خرمشهر حضور فعال داشتند.
 
وی بعد از چند بار اعزام سرانجام در اسفندماه سال ۱۳۶۳ که به عنوان بسیجی از حوزه علمیه شیراز به مناطق جنوب عزیمت کرد در منطقه هورالعظیم به رزمندگان عملیات بدر پیوست و در همان عملیات به اسارت دشمن درآمد.
 
حجت‌الاسلام  «سید صادق نجابت» آزاده دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد
 
شرایط عملیات به گونه‌ای رقم می‌خورد که نزدیک‌های صبح روز بعد او در محاصره بعثی‌ها گرفتار می‌شود، اما خودش را نمی‌بازد، لابه‌لای بوته‌ها و علف زار پنهان می‌شود تا پس از گذشت یک روز از تاریکی شبانه استفاده کند و به مواضع نیرو‌های خودی برگردد.
 
این روحانی در شامگاه ۲۵ اسفند مسیر مجاهدت او عوض می‌شود و پس از عبور لحظات، دقایق و ساعت‌هایی پرمخاطره و جان‌فرسا در حلقه دشمن بعثی گرفتار و اسیر می‌شود و در ۱ شهریورماه ۱۳۶۹ که روز آزادی وی بود در کمپ‌های ۷ و ۹ اردوگاه الرمادی عراق به عنوان اسیر نگهداری می‌شد.
 
حجت‌الاسلام «سید صادق نجابت» مدت ۱۲ماه در جبهه‌های حق بر علیه باطل حضور داشت و دارای ۶۶ ماه اسارت و ۳۵ درصد جانبازی است.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها