کوله بار تلخ الماس‌های درخشان سرزمین آفتاب

وظیفه همه ما است که حال پس از چند دهه که از بازگشت آزادگانمان می‌گذرد با جان و دل پذیرای قدوم مبارک آزادگان گرانقدر باشیم و خاک راهشان را توتیای چشم خود کنیم و نگذاریم دردی فزون بر اسارت و غربت بر آنها چیره شود.
کد خبر: ۶۸۴۹۸۴
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۶ - 16August 2024

کوله بار تلخ الماس‌های درخشان سرزمین آفتاب/ آزادگان را دریابیدگروه استان‌های دفاع‌پرس – محمود صابری‌زاده؛ الماس‌های درخشان سرزمین آفتاب در سال های درد و فراق، کوله باری از خاطرات تلخ و شیرین به همراه دارند که هر کدام از آن‌ها، درس بزرگی از استقامت و آزادگی است.

 اولین گروه آزادگان ایرانی روز ۲۶ مرداد سال ۶۹ در حالی وارد خاک ایران اسلامی شدند که دیگر مراد و مقتدای بزرگ و معمار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) در میان ما نبود.

این ضایعه دردناک غم فراغ را برای اسرای عزیز دو چندان کرد که امام خمینی (ره) با انتشار پیامی گفت: اگر روزی اسرا برگشتند و من نبودم، سلام مرا به آنها برسانید و بگویید خمینی در فکرتان بود.

در این روز اشک‌ها و لبخندها با هم عجین شده بود تا انتظار یعقوبیان را به وصال یوسف‌ها پیوند دهند و در این میان چه دیدنی بود سجده شکری که آزادگان با ورود به کشور بر خاک میهن در مرز خسروی به جای آوردند و چه زیبا بود تجسم حضور فرزندان وطن در آغوش سرزمینی که غیرتش آوازه جهان و جهانیان شده بود.

در چنین روزی که آزادگان قدم به خاک پاک سرزمین آفتاب نیز گذاشتند دیار بنیانگذار جمهوری اسلامی نیز چراغانی بود شور، شعف و سروری وصف ناپذیر همه جا را پر کرده بود.

پس بر همه ما است که حال و پس از چند دهه از بازگشت آزادگان فداکارمان با جان و دل پذیرای قدوم مبارک این عزیزان باشیم و خاک راهشان را توتیای چشم خود کنیم و نگذاریم دردی فزون بر اسارت و غربت بر آنها چیره شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار