امام جمعه شاهرود:

پیاده‌روی اربعین تمرین جهانی‌شدن است

حجت‌الاسلام «امینی» گفت: پیاده‌روی اربعین تمرین جهانی‌شدن است، امروزه برگ کوچکی از جهانی‌شدن معنوی و الهی امت اسلامی را می‌توان در اربعین مشاهده کرد که باید قدر آن را دانست.
کد خبر: ۶۸۴۹۹۵
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۷ - 16August 2024

پیاده‌روی اربعین تمرین جهانی‌شدن است

به گزارش دفاع‌پرس از سمنان، حجت‌الاسلام «عباس امینی» امام جمعه شاهرود در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شاهرود در حسینیه اعظم مدرسه قلعه اظهار داشت: اربعین و عاشورای حسینی طی ۱۴۰۰ سال هیچ‌گاه کهنه و فراموش نشده است بلکه هر سال باشکوه‌تر تکریم می‌شود.

وی با اشاره به اینکه درس‌های گران‌سنگی از کنگره عظیم جهانی اربعین می‌توان گرفت، ابراز کرد: این پیاده روی وحدت، همدلی، ایثار، فداکاری و همچنین زیست در شرایط سخت در کنار کرامت مردم عراق را ترویج می‌کند.

حجت الاسلام امینی نقش مردم و مسوولان در تسهیل‌گری برای حضور زائران را مهم برشمرد، اظهار کرد: برگزاری آیین‌های محرم و صفر به ویژه پیاده‌روی اربعین رزمایشی برای زمان ظهور امام زمان(عج) است.

وی با بیان اینکه پیاده‌روی اربعین تمرین جهانی‌شدن است، ابراز کرد: امروزه برگ کوچکی از جهانی‌شدن معنوی و الهی امت اسلامی را می‌توان در اربعین مشاهده کرد که باید قدر آن را دانست.

امام جمعه شاهرود در بخش دیگری از سخنان خود گفت: امروز دولت و مجلس شورای اسلامی در آستانه آزمون بزرگی در معرفی وزیران و تایید یا رد کردن آنها قرار دارند که این برهه از زمان برای ملت ایران بسیار حساس است.

وی، پاکدستی، امین، کاربلدی، مردم‌داری و معتقد به مبانی انقلاب اسلامی را از جمله ویژگی‌های ضروری برای وزیران برشمرد و افزود: مجلس به توصیه رهبر معظم انقلاب با دولت تعامل داشته باشد، نه به آن معنا که در بررسی‌ها سهل‌انگاری کند.

خطیب جمعه شاهرود ادامه داد: اجرای برخی مسایل امروزی در حوزه امنیتی، سیاسی و اقتصادی منوط به استقرار دولت است که مجلس باید هر چه سریع‌تر این امر را محقق کند.

وی به اجرای دموکراسی دروغین غربی‌ها در غزه، یمن و حتی انگلیس اشاره کرد و گفت: برخی افراد افراطی و بی انضباط انگلیسی به خانه و مسجدها حمله می‌کنند و مسلمانان را مورد توهین قرار می‌دهند، این تخریب، تهدید و وحشت‌آفرینی‌ها در کشور پرمدعای دموکراسی دروغین روی می‌دهد.

امام جمعه شاهرود به مناسبت ۳۱ مرداد سالروز جهانی مسجد اشاره کرد و گفت: مسجد محور اصلی خوبی‌ها و فرمانده آن امام جماعت است. اگر کسی غیر از آن عمل کند، در ولایتمداری او باید شک کرد.

وی با اشاره به اینکه امام جماعت و بسیج ۲ محور اصلی مسجد هستند، افزود: خادمیاران رضوی، مراکز نیکوکاری و امدادهای محله، همه باید بازوی امام جماعت مساجد باشند.

خطیب جمعه شاهرود به ۲۸ مرداد سالروز کودتای ننگین آمریکا علیه مردم ایران اشاره کرد و گفت: رهبران و انقلابیون آن زمان به خطر و توطئه دشمنان خارجی توجه نداشتند و این کودتا لطمه‌های زیادی بر کشور وارد کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار