امام جمعه موقت بیرجند:

اربعین حسینی نویدبخش حرکت جامعه بشری به سمت تمدن نوین اسلامی است

حجت‌الاسلام «مشرفی» گفت: کنگره عظیم اربعین حسینی نویدبخش حرکت جامعه بشری به سمت تمدن نوین اسلامی و سپردن امور جوامع اسلامی به دست منجی عالم بشریت امام عصر(عج) است.
کد خبر: ۶۸۴۹۹۸
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۸ - 16August 2024

اربعین حسینی نویدبخش حرکت جامعه بشری به سمت تمدن نوین اسلامی استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام «محسن مشرفی» امام جمعه موقت بیرجند امروز (جمعه) در خطبه‌های این هفته نماز عبادی سیاسی این هفته شهر بیرجند، اظهار داشت: به برکت انقلاب اسلامی ایران و محرم و صفر، آگاهی ملت و جوانان ما در سطح بالایی است و جوانان ما کاملا هوشیار و آگاه هستند اما در عین حال با دشمنان کهنه کار و بسیار مکار مواجه هستیم.

وی تنها ابزار مقابله با دشمن مکار را آگاهی و بصیرت دانست و بیان داشت: کسی که می‌خواهد گرفتار تله‌های دشمن نشود باید بیدار و آگاه باشد و اگر جهل و غفلت ما را گرفتار کند دشمن در کوتاه‌ترین زمان نقشه‌های استعماری و استکباری خود را اجرایی می‌کند.

امام جمعه موقت بیرجند با تأکید بر اینکه دشمنان در یک قرن اخیر تا توانستند خون افراد مظلوم و بی‌گناه را به زمین بریزند، افزود: سه نوع استعمار کهن، نو و فرانو داریم و در استعمار کهن قدرت‌های بزرگ با اعمال زور بر کشورهای دیگر سلطه پیدا کرده و خود در راس آن کشورها حکمرانی می‌کردند و به چپاول ثروت آن‌ها می‌پرداختند.

حجت‌الاسلام مشرفی تبیین کرد: با رهبری‌های داهیانه امامین انقلاب استعمار کهن و نو را پشت سرگذاشتیم اما در استمعار نو رشد و توسعه تکنولوژی باعث شده که دشمنان بتوانند بدون برخورد با حاکمان کشورها و بدون اشغال نظامی یا حتی حاکم کردن افراد دست نشانده، مکان تأثیرگذاری مستقیم بر افکار عمومی ملت‌ها را بیابند و بدین طریق زمام امور آن جامعه را در دست بگیرند.

وی با اشاره به اینکه تمدن نوین اسلامی می‌تواند بر تمام نقشه‌های استمعارگران خط بطان بکشد و نسخه شفابخشی در برابر تمام استعمارگران باشد، تصریح کرد: کنگره عظیم اربعین حسینی نویدبخش حرکت جامعه بشری به سمت تمدن نوین اسلامی و سپردن امور جوامع اسلامی به دست منجی عالم بشریت امام عصر(عج) است.

امام جمعه موقت بیرجند به ۲۶ مردادماه سالروز بازگشت آزادگان به کشور اشاره و خاطرنشامن کرد: اعتقاد، ایمان و توکل به پرورگار عالم، توسل به ائمه اطهار و تمسک به آیات قرآن کریم، عامل اصلی صبر و استقامت رزمندگان ما در دوران اسارت بود.

حجت‌الاسلام مشرفی به ۳۱ مردادماه سالروز صنعت دفاعی ایران اشاره کرد و گفت: پیشرفت و تعالی ما در زمینه صنعت دفاعی کشور مرهون تلاش‌های امثال شهید «طهرانی‌مقدم» هستیم و امروز توان نظامی ما به گونه‌ای است که از روزی که فرمان مجازات اسرائیل در پی شهادت «اسماعیل هنیه» از طرف رهبری صادر شده اسرائیل جنایتکار و هم پیمانان آن همانند بید به خودشان می‌لرزند.

وی تأکید کرد: براساس بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی مجازات اسرائیل جنایتکار قطعی است و دشمنی اسرائیل جنایتکار با مساجد نشان‌دهنده عمق راهبردی مساجد در مدیریت و تربیت انسان‌ها و مقابله با مستکبران است.

امام جمعه موقت بیرجند خاطرنشان کرد: روز اول شهریورماه به مناسبت سالروز تولد «ابوعلی سینا» روز پزشک نامیده شده‌ است و امیدواریم که پزشکان ما عدل و انصاف داشته باشند تا با وجود درد بیماری، هزینه‌های نامتعارف به مردم ما تحمیل نشود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها