صنعت دفاعی؛ عامل بازدارندگی ایران در برابر تهدیدات

جمهوری اسلامی ایران در ساخت تسلیحات نظامی به مرحله‌ خودکفایی رسیده و می‌تواند با اتکا به دستاوردهای بومی خود در برابر هر تهدیدی با قدرت ایستادگی کند.
کد خبر: ۶۸۴۹۹۹
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۱:۰۳ - 17August 2024

گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سی و یکم مرداد هر سال در تقویم مناسبتی کشورمان روز صنعت دفاعی نامگذاری شده تا بدینوسیله قدردان زحمات تلاشگران این حوزه باشیم؛ چون بواسطه تلاش‌های صنعتگران و متخصصان صنعت دفاعی کشورمان، ایران اسلامی نه‌تنها در بیشتر بخش‌های این صنعت به خودکفایی رسیده است، بلکه سرریز تولیدات خود را به برخی کشور‌ها نیز صادر می‌کند که علاوه بر ارز آوری، نشانه کیفیت تولیدات دفاعی کشورمان در بازار رقابتی شدید صادرات محصولات دفاعی هم است.

دستاورد‌های نظامی جمهوری اسلامی ایران

امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در این رابطه عنوان کرده «در سه سال اخیر در میزان تولید تسلیحات، تجهیزات و سامانه‌های دفاعی و ارائه خدمات به نیرو‌های مسلح رشد ۲.۵ برابری و در میزان صادرات محصولات و خدمات نظامی رشد ۳ برابری داشته‌ایم».

تنوع محصولات تولیدی موجب شده تا به اصطلاح دست تصمیم‌گیران کشورمان در حوزه دفاع از آب و خاک جمهوری اسلامی ایران باز باشد و چنانچه تهدیدی صورت گیرد، کمبودی از بابت تامین ملزومات دفاعی نداشته باشند، زیرا دانش و تخصص ساخت تسلیحات نظامی در صنعت دفاعی کشورمان بومی شده است.

شاید به همین دلیله که امروز دولت‌های غربی پس از ترور «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس که در خاک جمهوری اسلامی ایران روی داد، پیام‌هایی را به صورت تلفنی، حضوری یا غیر مستقیم روانه تهران می‌کنند تا بلکه ایران از مجازات سخت رژیم کودک کش صهیونیستی منصرف کنند.

چراکه همین دولت‌ها در عملیات «وعده صادق» به صورت واقعی دیدند، چنانچه بخواهیم ‌می‌توانیم با اتکا به توانمندی‌های دفاعی کشورمان از سد تمامی سامانه‌های پدافندی این رژیم و کشور‌های حامی آن اعم از کشور‌های منطقه و فرامنطقه‌ای عبور کنیم و اهداف تعیین شده در سرزمین‌های اشغالی را مورد اصابت قرار دهیم.

به‌عنوان مثال موشک «حاج قاسم» می‌تواند از سد هر سپر دفاع موشکی عبور کند و با توجه به انواع سرجنگی‌هایی که دارد، اهداف متعددی از استحکامات بتنی و حتی اهدافی در اعماق زمین را منهدم کند؛ البته این هم ادعا نیست، زیرا در عملیات «وعده صادق» همگان دیدند که ایران با بهره‌گیری از تسلیحات نسخه قدیمی خود توانست سامانه‌های پدافندی «گنبد آهنین»، «فلاخن داود» و «پیکان» صهیونیست‌ها را ناکام بگذارد و از لایه‌های دفاعی که پیش بینی کرده بودند، عبور کرده و اهداف پیش بینی شده را منهدم سازد.

بنابراین دستیابی به چنین دستاورد‌هایی آن هم در شرایطی که «تحریم‌های فلج کننده» علیه ایران اسلامی و مردم آن وضع شده، نشان‌دهنده ناکامی غرب برای رسیدن به اهداف غیر مشروع خود در برابر ایران و سربلندی صنعت دفاعی کشورمان در وضعیت و شرایط مورد اشاره است.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها