مدیرکل اداره علمی و آموزش ستاد امربه‌معروف نهی‌ازمنکر کشور:

تاکنون ۲۷ هزار و ۸۰۰ نفر آموزش‌های عمومی امر به معروف دیده اند

«مرویان» گفت: تاکنون بیش از ۲۷ هزار و ۸۰۰ نفر آموزش‌های عمومی را در بستر شبکه‌های اجتماعی گذرانده اند که برای همه آنها گواهی معتبر صادر شده است.
کد خبر: ۶۸۵۰۰۸
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۹ - 16August 2024

تاکنون ۲۷ هزار و ۸۰۰ نفر آموزش‌های عمومی امر به معروف دیده اندبه گزارش دفاع‌پرس کرمانشاه، «سیدرضا مروی مرویان» مدیرکل اداره علمی و آموزش ستاد امربه‌معروف نهی‌ازمنکر کشور  امروز در نشست خبری ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کرمانشاه به برگزاری دوره‌های آموزشی ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر برای عموم مردم و آمران به معروف اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به رسالت و ماموریت ستاد امر به معروف و نهی از منکر دوره آموزشی خانواده متعالی، دوره آموزشی آزاد، رشته رسمی حوزه یا دانشگاه برای عموم مردم برگزار می‌شود.

مدیرکل اداره علمی و آموزش ستاد امربه‌معروف نهی‌ازمنکر کشور اضافه کرد: در دوره آموزشی آمران و خانواده متعالی ۱۴ سرفصل با تدریس هشت استاد، در هشت جلسه و در قالب ۳۲ ساعت آموزش داده می‌شود.

مرویان همچنین به آموزش‌هایی که از ابتدای سال جاری در بستر فضای مجازی آغاز شده اشاره و تصریح کرد: تاکنون ۲۷ هزار و ۸۰۰ نفر آموزش‌های عمومی را در بستر شبکه‌های اجتماعی گذرانده اند که برای همه آنها گواهی معتبر صادر شده است.

مدیرکل اداره علمی و آموزش ستاد امربه‌معروف نهی‌ازمنکر کشور اضافه کرد: از ۱۵ تیرماه سال جاری تاکنون نیز ۶ هزار نفر در دوره آموزشی خانواده متعالی با موضوع زیست عفیفانه شرکت کرده‌اند.

وی در ادامه به تشکیل کمیته‌های تخصصی آموزش در استان‌ها اشاره کرد و یادآور شد: در این کمیته‌ها، جامعه علمی و نخبگانی استان حضور دارند و در مورد راهکارهای عملی برای اصلاح منکرهای احصا شده گفتگو و تبادل نظر می‌کنند.

مرویان با بیان اینکه نقش رسانه‌ها، نخبگان و صاحب‌نظران در احصا مشکلات، منکرات و ارائه راهکارها مهم است، گفت: هم افزایی و بررسی راهکارها و راهبردهای عملی صاحبان فکر و رسانه تسهیل‌گر ارائه یک الگو جامع در حوزه امر به معروف و نهی از منکر خواهد شد.

مدیرکل اداره علمی و آموزش ستاد امربه‌معروف نهی‌ازمنکر کشور اساس و شالوده اجرای همه دستورات اسلام را در فریضه الهی امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر عنوان کرد و افزود: خلاصه‌کردن امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر در یکی دو مقوله از جمله عفاف و حجاب ظلم در حق امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر است.

وی با بیان اینکه ۳۲ دستگاه در زمینه عفاف و حجاب مسئولیت دارد، تاکید کرد: ذهنیت صحیحی در اذهان عموم مردم شکل نگرفته لذا ستاد با همکاری اصحاب رسانه و سایر افراد تأثیرگذار در جامعه وظیفه عملی‌سازی و تبیین امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر را برعهده دارد.

مرویان در خاتمه یادآور شد: ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کرمانشاه در حوزه آموزش جزو یکی از پنج رتبه برتر در سطح کشور است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار