نماینده ولی فقیه در استان همدان:

کابینه‌ دولت باید به مشکلات و گرفتاری‌های مردم شناخت داشته باشد

آیت‌الله «شعبانی» با بیان اینکه اگر دولت در رفع مشکلات مردم موفق شود، سرمایه اجتماعی خود را نیز حفظ خواهد کرد، گفت: کابینه‌ای باید شکل بگیرد که شناخت درستی از مشکلات و گرفتاری‌های مردم داشته باشند‌.
کد خبر: ۶۸۵۰۲۰
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۲ - 16August 2024

کابینه‌ دولت باید به مشکلات و گرفتاری‌های مردم شناخت داشته باشدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، آیت‌الله «حبیب‌الله شعبانی» نماینده ولی فقیه در استان، در خطبه‌های نماز جمعه همدان، اظهار داشت: کابینه معرفی شده نشان می‌دهد رویکرد سیاسی و جناحی در آن حاکم نبوده است. حفظ سرمایه اجتماعی ارتباطی با جناح بندی‌ها ندارد.

وی با بیان اینکه اگر دولت در رفع مشکلات مردم موفق شود، سرمایه اجتماعی خود را نیز حفظ خواهد کرد، افزود: کابینه‌ای باید شکل بگیرد که شناخت درستی از مشکلات و گرفتاری‌های مردم داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه آنچه برای رئیس جمهور مهم است، همراهی با مردم و حل مشکلات مردم است، گفت: این توصیه رهبر معظم انقلاب برای موفقیت دولت‌ها است که همه باید همراهی کنند.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور با معرفی کابینه خود نشان داد به شعارهای وفاق ملی و تخصص توجه داشته است، یادآور شد: اینکه دکتر پزشکیان از کسانی استفاده کرد که مشی سیاسی متفاوتی دارند، ارزشمند است.

آیت‌الله شعبانی خاطرنشان کرد: مجلس با لحاظ شاخص‌هایی که رهبر معظم انقلاب مطرح کردند و توجه به مصالح واقعی مردم به وزاری پیشنهادی رأی دهد.

وی در بخشی دیگر از سخنانش با بیان اینکه انتقام از رژِیم صهیونیستی حق قانونی جمهوری اسلامی و جبهه مقاومت است، ادامه داد: آنهایی که دعوت به عدم انتقام و میانجی‌گری می‌کنند، حرفشان غیر قانونی است.

امام جمعه همدان افزود: طبق تمام قانون بین‌الملل حق ایران است که در برابر رژیمی که به خاکش حمله کرده بایستد. انتقام جمهوری اسلامی فضای وحشت را بر رژیم صهیونیستی حاکم کرده است. مگر دشمن نمی‌گوید قوم برگزیده است و گنبد آهنین دارد، پس چرا از مرگ می‌ترسد و نفس‌هایش به شماره افتاده؟

وی با بیان اینکه دشمنان قدرت جمهوری اسلامی را در وعده صادق دیده‌اند، عنوان کرد: رژیم صهیونیستی مقاومت را در ایستادگی و قدرت ایران، یمن‌، فلسطین و لبنان دیده و از آن می‌ترسد.انتقام قطعی است اما کیفیت و نحوه آن را جمهوری اسلامی انتخاب خواهد کرد.

شعبانی در ادامه سخنانش گفت: باید از متولیان و مسئولان در رابطه‌ با وجود آسیب‌هایی اجتماعی که در همدان وجود دارد، گله کنم. اول از خودم و شورای فرهنگ عمومی گله می‌کنم که در بحث آسیب‌های اجتماعی چه اقداماتی انجام شده است؟

وی تصریح کرد: این استان دارای سند فرهنگی است و همه این آسیب‌ها در آن دیده شده و متولیان باید نسبت به آن پاسخ‌گو باشند. دیدن این آسیب‌ها برای هر انسانی بسیار تلخ است. 

نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت::باید از مردمی نیز گله کنیم که بعضی از صحنه‌ها را می‌بینند اما به جای کمک، شروع به فیلمبرداری می‌کنند. همه در برابر حل آسیب‌های اجتماعی مسئول هستیم، هم مسئولان و هم متولیان.

وی با بیان اینکه کنترل آسیب‌های اجتماعی دارای متولی است و باید به وظایف خودش عمل کند، بیلم داشت: باید از نهادها و مجموعه‌هایی که با مفاسد برخورد کردند، تشکر کنیم اما این برخوردها باید مقتدرانه و بازدارنده باشد.

شعبانی با تاکید براینکه این فساد‌ها در شأن دارالمومنین نیست، اظهار داشت: همه نخبگان و مردم باید مطالبه کنند که کجای کار اشکال دارد، آیا بنده یا هر مسئولی، به وظیفه خودش عمل کرده یا خیر؟ باید بررسی شود که بودجه‌های فرهنگی چگونگی استفاده می‌شود. البته این به معنای ندیدن زحمات نیست، اما امروز همه باید از جوانان و نسل جدید حمایت کنیم.

وی در پایان با اشاره به فرارسیدن روز جهانی مسجد، متذکر شد: در روز جهانی مسجد دوباره به حاکم شدن وفاق و وحدت در مسجد توصیه می‌کنم. همه ارکان مسجد در جنگ فرهنگی و شناختی مسئول هستند و بدانند که در روز قیامت در رابطه با جذب جوانان و رونق مسجد از آنها سوال خواهد شد.

انتهای پیام/

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار